شناسهٔ خبر: 22790314 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

ظریف بر ضرورت توجه به پدیده داعش در افغانستان تاکید کرد / توضیحات وزیر امور خارجه پیرامون رایزنی‌هایش با موگرینی

خبرگزاری میزان- رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان گفت: در اجلاس قلب آسیا بر ضرورت توجه به پدیده داعش در افغانستان که این روزها در حال گسترش است تاکید کردیم.

صاحب‌خبر -

////////به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری میزان، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان که به منظور شرکت در نشست قلب آسیا در باکو پایتخت آذربایجان به سر می‌برد، با حضور در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در اجلاس قلب آسیا بر ضرورت توجه به پدیده داعش در افغانستان که این روزها در حال گسترش است تاکید کردیم.

وی ادامه داد: این اجلاس تلاشی برای ایجاد اشتراک منافع و همکاری بخصوص در میان کشورهای منطقه برای امنیت و توسعه اقتصادی افغانستان است.

ظریف افزود: بحثی که برای ما مهم است موضوع مالکیت و رهبری دولت افغانستان در همه تلاش‌ها برای صلح و ثبات در این کشور است.

وزیر امور خارجه کشورمان پیرامون مذاکرات روز گذشته‌اش،با موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در رم نیز گفت: اروپایی‌ها و خانم موگرینی تا الان در اعلام مواضع بسیار محکم عمل کرده و مواضع خوبی اتخاذ کردند. در اقدامات عملی در ماه‌های گذشته شاهد اقدامات گسترده‌تر اروپا در زمینه همکاری‌های بانکی، فاینانانس و ... بودیم. همچنین هفته گذشته شاهد حضور هیأت اروپا برای همکاری در زمینه هسته‌ای و در حوزه کشاورزی بودیم و امیدواریم این همکاری‌ها ادامه یابد.

رئیس دستگاه دیپلماسی تصریح کرد: البته روز گذشته در دیدار با خانم موگرینی توجه ویژه‌ای بر بحث سوریه کردیم و مخصوصا با توجه به اجلاس سوچی ایشان را در جریان مذاکرات در سوچی و برنامه‌هایی که برای صلح در سوریه است، قرار دادم و همین طور در مورد صلح در منطقه و سیاست‌های خطرناک دولت عربستان در یمن و همینطور در مورد لبنان بحث کردیم .

ظریف پیرامون حمایت اروپا از مذاکرات ایران، ترکیه و روسیه درباره سوریه نیز خاطرنشان کرد: ما مذاکراتمان را در سوچی در تعارض و یا در تقابل با سایر تلاش‌های بین‌المللی در این زمینه نمی‌دانیم و معتقدیم روش خوبی برای رسیدن به راه‌حل مورد قبول ما است.

انتهای پیام/

نظر شما