شناسهٔ خبر: 22769555 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

عدم تمایل آمریکا به بررسی عملکرد "پاکستان" در مبارزه با تروریسم و همکاری با افغانستان

خبرگزاری میزان- در حالی که آمریکا کمک‌های مالی به پاکستان را به مبارزه با تروریسم به ویژه در افغانستان مشروط کرده است اما وزارت خارجه آمریکا گفته که ساز و کاری برای ارزیابی از عملکرد اسلام‌آباد ندارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری میزان به نقل از اندین اکسپرس، استیو لینک سربازرس وزارت خارجه آمریکا اظهار داشت دولت ترامپ به عنوان بخشی از استراتژی جنوب آسیا با هند و پاکستان برای برقراری صلح و ثبات در افغانستان تلاش می‌کند.

وی تصریح کرد: رویکرد ما در جنوب آسیا و به یژه افغانستان، کشورهای هند و پاکستان را نیز شامل می‌شود.

سربازرس وزارت خارجه آمریکا افزود رویکرد جدید در قبال این کشورها به منظور مقابله با پناهگاه امن گروه‌های تروریستی است.

براساس این گزارش، هدف اصلی رویکرد جدید آمریکا ایجاد شرایط برای صلح با طالبان و حمایت از دولت افغانستان برای تامین امنیت است و در گزارش سالانه وزارت خارجه آمریکا درباره اولویت‌های اقتصادی‌اش در سال مالی جدید بر این موضوعات تاکید شده است.

در این گزارش آمده است مشکلات زیادی برای نظارت بر طرح مبارزه با تروریسم در پاکستان وجود دارد، زیرا وزارت خارجه آمریکا کارمندی را برای تایید عملکرد رضایت‌بخش در زمینه مبارزه با تروریسم و یا گزارش‌های مورد نیاز ندارد.

این در حالی است که واشنگتن پیش از این اسلام‌آباد را به حمایت از تروریسم علیه دولت افغانستان متهم کرده بود و پس از آن نیز کمک‌های اقتصادی خود را به دولت اسلام‌آباد به حالت تعلیق درآورده بود.

پس از آن نیز «خواجه آصف» وزیر خارجه پاکستان خواستار قطع ارتباطات هوایی و زمینی با واشنگتن شد.

این در حالی است که مسیر تدارکات نیروهای خارجی در افغانستان از خاک پاکستان و حوزه هوایی این کشور می‌گذرد که واشنگتن را به شدت به اسلام‌آباد وابسته می‌کند.

دولت ترامپ اعلام کرده بود که مبلغ 255 میلیون دلار کمک مالی به پاکستان را تا زمانی تعلیق می‌کند که این کشور علیه پناهگاه تروریست‌ها در خاک خود اقدام کند، اما پس از اظهارات خواجه آصف کنگره آمریکا با کمک 700 میلیون دلاری به پاکستان موافقت کرد.

قرار است نیمی از این رقم به صورت فوری به اسلام آباد تحویل شود و نیمی دیگر از آن پس از تایید اهتمام مبارزه پاکستان با تروریست‌ها پرداخت خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما