شناسهٔ خبر: 22764786 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت آموزش و پرورش | لینک خبر

رونمایی از طرح کتابخانه ملی فرزند دانا در مدارس استان بوشهر

با حضور رئيس سازمان مدارس و مراكز غيردولتي و توسعه مشاركت هاي مردمي وزارت آموزش و پرورش؛ از طرح کتابخانه ملی فرزند دانا در دبستان غیردولتی رسالت رونمایی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش مركز اطلاع رساني و روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش به نقل از استان بوشهر، مجتبی زینی وند در مدرسه ابتدایی رسالت شهر بوشهر اظهار داشت: این طرح در نظر دارد که به تعداد دانش آموزان هر کلاس، یک کتاب توسط خود دانش آموز به کتابخانه اهدا شود و این کتاب ها بین دانش آموزان دست به دست می شود و در آخر هر دانش آموز به تعداد دانش آموزان کلاس کتاب ها را خوانده است که البته این انتظار می رود حداکثر هفته ای یک کتاب خوانده شود و گزارش آن را به کلاس ارایه گردد.

 زینی وند ادامه داد: ارزش کتاب بسیار زیاد است و دانش آموزان باید به این سمت سوق داده شوند

وی با توجه به حدیث امام علی(ع) که فرمودند:«قلب شما نوجوانان مانند زمین خالی است که هر آنچه در آن بکارید سبز می شود» بیان کرد: اگر شما دانش آموزان دوست دارید در آینده دانشمند شوید یا به عنوان یک خدمتگزار در کشور بدرخشید راهی جز مطالعه در همین سن کودکی ندارید.

زینی وند یادآور شد: طبق نظریه دانشمندان اساس زندگی انسان ها در همان دوران اولیه زندگی پایه گذاری می شود، هر چه در این دوران یادگیری بیشتر باشد مبنای موفقیت شما دانش آموزان هم در آینده بیشتر می شود.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: با مطالعه و عادت به کتاب خواندن قطعا علم شما دانش آموزان رشد می کند و با مطالعه ی کتابهای غیر درسی،کتاب های درسی بسیار ساده تر به نظر می رسد، علمی که شما در دوران کودکی یاد می گیرید مانند نقشی است که بر روی سنگ حک شده است.

نظر شما