شناسهٔ خبر: 22760875 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

ابراز خرسندی هیات پارلمان اروپا از طرح غربالگری سلامت پناهجویان افغان در اصفهان

هیات پارلمان اروپا از از اجرای با کیفیت طرح غربالگری سلامت و مایه کوبی پناهندگان افغانستان در کلانشهر اصفهان ، ابراز خرسندی کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،کارشناس امور پناهندگان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در این زمینه اظهار کرد: هیاتی بلند پایه از پارلمان اروپا با حضور رئیس گروه روابط با ایران در پارلمان اروپا و همراهی رئیس اداره اتباع و مسئول کمیساریای عالی امور پناهندگان از طرح غربالگری سلامت پناهندگان کشورافغانستان در مرکز خدمات جامع سلامت رهنان اصفهان بازدید کردند.

اسماعیل اختر با بیان اینکه اعضای این هیات اروپایی از کشورهای مختلفی مانند آلمان، ایتالیا، لهستان و دانمارک بودند، افزود: آنها، نظر بسیار مطلوب و مساعدی نسبت به اجرای این طرح داشتند و از اجرای آن در این سطح و کیفیت، ابراز خرسندی و شگفتی کردند.

وی اظهار کرد: طرح غربالگری سلامت پناهندگان افغانستان با همکاری مرکز بهداشت شماره 2 اصفهان و اداره اتباع و دفتر کمیساریای عالی امور پناهندگان اصفهان اجرا شد.

وی ادامه داد: در این طرح غربالگری بیماری های غیر واگیر مانند دیابت، اضافه وزن، فشار خون و چربی خون بالا و انجام خطر سنجی همراه با بیماریابی بیماری های واگیر مانند سل، مالاریا و وبا و مایه کوبی هپاتیت برای افراد واجد شرایط انجام می شود.
این کارشناس با اشاره به اینکه اجرای طرح مذکور از آبان امسال در اصفهان آغاز شده است، گفت: اجرای این طرح تا پایان آذر ادامه خواهد داشت.

اختر با بیان اینکه این طرح سال گذشته نیز توسط مرکز بهداشت شماره یک اصفهان اجرا شد، افزود: سال گذشته حدود چهار هزار پناهنده افغانستان در این طرح شرکت کردند و مورد غربالگری سلامت قرار گرفتند.

وی با اشاره به اینکه این طرح با همکاری داوطلبانه تعدادی از پزشکان، پرستاران و کارشناسان افاغنه انجام می شود، اظهار کرد: نتایج حاصل از طرح غربالگری سلامت در معاونت بهداشت ثبت شده و در اختیار اداره اتباع و مهاجران خارجی قرار می گیرد.

 

انتهای پیام/م

 

بازدید هیات پارلمان اروپا از طرح غربالگری سلامت پناهجویان افغان در اصفهان

نظر شما