شناسهٔ خبر: 22756144 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مقام حزبی الجزایری: سیاست های کنونی عربستان فقط به نفع رژیم صهیونیستی است

الجزیره-ایرنا-«مسعوده شباله » از رهبران حزب الجزایری «الحرکه الدیمقراطیه الاجتماعیه» و فعال در حوزه حقوق زنان با انتقاد از نشست شورای وزیران برخی کشورهای عربی در ریاض و تلاش آنان برای تروریست معرفی کردن مقاومت گفت: عربستان اکنون در جهت منافع صهیونیست ها گام بر می دارد.

صاحب‌خبر -

خانم شباله در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا گفت: سیاست جدید عربستان در منطقه، برقراری رابطه با رژیم صهیونیستی است و در جهت تحقق این هدف خود، تلاش می کند مقاومت را از بین ببرد؛ حزب الله لبنان را که از جمله موثرترین نیروهای مقاومت است، یک گروه تروریستی به شمار می آورد و از سوی دیگر سعی در خارج کردن قطر از میدان دارد تا از این طریق بر حماس نیز فشار وارد کند و این گروه فلسطینی نیز سازش را با پیش شرط های 'اسراییل' بپذیرد.
این مقام حزبی الجزایری در ادامه، این گونه سیاست های عربستان را با شکست داعش در سوریه و عراق مرتبط دانست و گفت فهم سیاست جدید عربستان در منطقه بدون توجه به شکست های اخیر داعش امکان پذیر نیست.
وی در خصوص طرح های عربستان و دشمنان مقاومت در منطقه نیز گفت: هدف آن ها ابتدا تجزیه سوریه و ضعیف کردن آن و سپس بی ثبات کردن لبنان و حمله به حزب الله بود اما این برنامه آن ها با شکست مواجه شد و به همین دلیل است که عربستان وامارات این روزها سعی دارند برنامه ها ی دیگر را در منطقه اجرا کنند و البته همه این سیاست های آن ها تنها به نفع رژیم صهیونیستی است.
این شخصیت الجزایری تصریح کرد که وهابیت مذهبی تندرو و دارای افکار تروریستی است و محمد بن سلمان ولیعهد عربستان نمی تواند برای پیشبرد اهداف خود این مذهب را به شکل کنونی خود حفظ کند و در نتیجه در پی ایجاد تغییراتی در عربستان است و از سوی دیگر با اقدام به فرافکنی، به ایران و حزب الله حمله می کند و آن ها را تروریست می داند.
شباله در خصوص نشست به اصطلاح ضد تروریسم وزیران برخی کشورهای عربی درریاض و پخش تصاویری ازمقاومت فلسطینی ها مقابل صهیونیست ها گفت: تروریست معرفی کردن مقاومت فلسطین هدف ریاض و متحدانش است و انتشار تصاویر فلسطینی ها در نشست مبارزه با تروریسم به عنوان تروریست هم عمدی بود .
خاورم **2041**1049
خبرنگار: سید شاهپور حسینی /انتشار دهنده: مریم کاظمی

انتهای پیام /*

نظر شما