شناسهٔ خبر: 22754561 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نصر-قدیمی | لینک خبر

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی:

دانشجویان ما را نقد کنند

نصر: معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی با بیان این‌که دانشجویان ما را نقد کنند، اظهار کرد: با کمال میل حاضر هستم که در تمامی مراسماتی که از سوی تشکل‌های دانشجویی دعوت می‌شوم، حضور داشته باشم، در برخورد با دانشجویان نباید موضع توجیه و یا حالت دفاع محض از عملکرد داشته باشیم و می‌توانیم از انتقادات سازنده آنان برای توسعه استان و رفع مشکلات استفاده کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارشنصر به نقل از ایسنا، رحیم شهرتی‌فر در جلسه‌ای با تعدادی از نمایندگان تشکل‌های دانشجویی استان با تبریک آغاز امامت امام زمان(عج)، هدف از برگزاری این جلسه را آشنایی با نمایندگان تشکل‌های سیاسی دانشجویی استان و بررسی مراسمات روز 16 آذر (روز دانشجو) عنوان کرد و افزود: ارتباط مستمر با تمامی تشکل‌های سیاسی قانونی یکی از مهم‌ترین اولویت‌های ماست. 
  
وی افزود: دانشجویان بیش از اقشار دیگر می‌توانند مشکلات را با دقت نظر بیشتری رصد کرده و در ارتقای جامعه در حوزه‌های مختلف موثر باشند. 
  
 وی با اشاره به نقش مهم فعالین تشکل‌های سیاسی دانشجویی در کاهش چالش‌های اجتماعی، سیاسی و اجتماعی، عنوان کرد: انتظار داریم تمامی  اعضای فعال تشکل‌های سیاسی دانشجویی، فعالیت بیشتری در زمینه‌های مشترک داشته باشند و ما نیز نهایت تلاش خود را برای فراهم کردن زمینه‌های تحقق این موضوع به کار می‌گیریم. 
معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی اظهار کرد: در شرایط فعلی، چشمگیرترین فعالیت‌های سیاسی از سوی تشکل‌های دانشجویی انجام می‌شود، گفت: در برهه‌های انتخاباتی، تشکل‌های دانشجویی به مثابه احزاب عمل می‌کنند، ولی بعد از این ایام، شاهد بی‌تحرکی تشکل‌های مختلف هستیم که باید فعالیت‌ها در راستای پویایی تشکل‌های دانشجویی افزایش یابد.
شهرتی‌فر افزایش ارتباط مستمر با اقشار مختلف دانشجویان را یکی از مهمترین اولویت‌های خود و حوزه معاونت سیاسی استانداری اعلام کرد و افزود: باید تأثیر فعالیت تشکل‌های دانشجویی در دانشگاه‌ها و جامعه نمود پیدا کند. 
  
معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی همچنین خطاب به فعالین تشکل‌های دانشجویی استان خواست که فارغ از نگرش خاصی سیاسی برای تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی تلاش کنند. 
  
وی بر توزیع مناسب و عادلانه امکانات و بخشی از بودجه‌های دانشگاهی در بین تشکل‌های سیاسی دانشجویی تاکید کرد و ادامه داد: شایسته نیست که یکی از تشکل‌های سیاسی 15 نشریه داشته باشد و یکی دیگر نیز تنها دو نشریه. 
  
 وی در پاسخ به انتقادات برخی از فعالین تشکل‌های داشجویی از دخالت‌ها در امور داخل دانشگاه، تصریح کرد: در چهار سال گذشته نیت همکاران در استانداری به هیچ وجه مساله دخالت نبوده بلکه برای کنترل شرایط سیاسی، امنیتی، اجتماعی و همکاری بوده است. 
  
 معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: مسئولیت تمام مسائل و فعالیت‌های داخل دانشگاه‌ها بر عهده رووسای دانشگاه و مسئولین کمیسیون‌های قانونی است و مدیریت ارشد استان نیز در این زمینه آماده همکاری هرچه بیشتر و بهتر می‌باشد. 
  
 وی در بخشی از سخنان خود گفت: هدف از برگزاری تمامی مراسمات باید افزایش آگاهی و برون رفت از چالش‌ها باشد. بهتر است تمامی تشکل‌های سیاسی، مصداق سخنان حضرت پیامبر(ص) باشند و هرچه را برای خود می‌پسندند، برای تشکل‌های دیگر هم بپسندند. 
  
شهرتی‌فر ادامه داد: نمی شود تشکلی آزادی را در نهایت بخواهد و برای تشکل دیگر قائل به محدودیت شود که این غیرعادلانه ترین برداشت از سطح فعالیت تشکل‌های سیاسی است، دیگر زمان آن نیست که هرکسی تند و تیزتر انتقاد کند انقلابی‌تر باشد و باید در کنار انتقاد، به نقاط مثبت نیز توجه کرد. 
  
وی افزود: بهتر است مسئولین دانشگاه‌های استان در ابتدای سال، بودجه عادلانه و مشخصی را برای حمایت از تشکل‌های سیاسی دانشجویی اختصاص دهند و با ابلاغ رقم بودجه‌های در نظر گرفته شده به مسئولین تشکل‌های سیاسی، برنامه‌ریزی بهتری برای فعالیت در تشکل‌ها انجام شود. 
  
وی در بخشی از سخنان خود، با تبریک پیروزی جبهه مقاومت در عراق و سوریه گفت: دشمن‌ ما آمریکاست، آن‌ها سر سازش نداشته و نابودی جمهوری اسلامی را هدف قرار داده‌اند .
شهرتی‌فر با اشاره به شعارهای تند و تیز رییس جمهور آمریکا و تلاش وی برای نقض برخی قراردادهای بین المللی همچون برجام، عنوان کرد: این سخنان ترامپ در بین سیاستمداران عقلایی آمریکا، اهمیتی نداشت و برنامه‌ی خروج از برجام به عنوان یک قرارداد بین المللی را نیز نتوانستند اجرایی کنند. 
  
 وی با بیان این‌که ایالات متحده آمریکا و اسرائیل به دنبال ایجاد مشکل، درگیری و نفوذ در جمهوری اسلامی است، تصریح کرد: خوشبختانه با نابودی گروهک تروریستی و وحشی داعش در عراق، پیروزی چشمگیری نصیب جهان اسلام شد، ولی نباید از مکر دشمنان غافل شد. 
  
 وی در همین راستا با تاکید مجدد بر لزوم وحدت تمامی تشکل‌های دانشجویی در مورد سیاست خارجی نظام، عنوان کرد: سیاست خارجی نظام اسلامی موضوعی است که تحت سیاستگذاری داهیانه‌ی مقام معظم رهبری پیش می‌رود و ما نیز باید در این زمینه بیش از پیش وحدت خود را حفظ کرده و مقاومت بدون تزلزل خود را در صورت نیاز با فدای جان خویش به سرانجام برسانیم. 
  
 وی از بیکاری به عنوان ابر چالش جمهوری اسلامی ایران نام برد و ادامه داد: حل نشکلات اقتصادی در اولویت اهداف مسئولان قرار دارد و خوشبختانه تلاش‌های خوبی در این زمینه انجام می‌شود. می پذیریم که مشکلاتی داریم ولی روند زندگی به شکلی نیست که ناامید شده باشیم. 
  
شهرتی‌فر در پاسخ به انتقاد یکی  از فعالین تشکل های سیاسی مبنی بر شکایت فرماندار آذرشهر از هیات تحریره یک نشریه دانشجویی، اظهار کرد: هماهنگی‌های لازم با فرماندار انجام شده و هیات تحریریه نشریه‌ی مزبور در یک جلسه با فرماندار، موضوع را از طریق گفت‌وگو حل خواهد کرد. 
 
انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما