شناسهٔ خبر: 22742266 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار کرمانشاه:

89 مدرسه آسیب دیده توسط خیران، بانکها و ستاد اجرایی امام ساخته می شود

کرمانشاه- ایرنا- استاندار کرمانشاه اعلام کرد: برای بازسازی‌ 89 مدرسه تخریب شده ناشی از زلزله اخیر، خیران مدرسه ساز، بانکهای خصوصی و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) قول همکاری داده‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، هوشنگ بازوند روز سه شنبه در کارگروه مشترک استانداری، بنیاد مسکن و قرارگاه خانم الانبیا که با حضور فرمانداران و بخشداران در استانداری برگزار شد، افزود: این نشست با عنوان 'ستاد هماهنگی بازسازی مناطق زلزله زده استان کرمانشاه' هر هفته در شهرستان های زلزله زده برگزار می شود و این مجموعه براساس رهنمود رهبر معظم انقلاب با رویکرد مدیریت متمرکز و سرعت عمل کارها را دنبال می کند.
وی با بیان اینکه خوشبختانه ظرفیت ها و پتانسیل های بسیار بزرگی به کمک بازسازی آسیب های ناشی از زلزله آمده اند، گفت: بنیاد مسکن از جمله ظرفیت های بزرگی در کشور است که دارای تجربه های بسیار خوب و بی نظیری در امر بازسازی در زلزله های مختلف می باشد و طی این سال ها کارهای بزرگی انجام داده و در زلزله کرمانشاه نیز این مجموعه با تمام توان پای کار آمده است.
وی اضافه کرد: قرارگاه خاتم الانبیاء یکی دیگر از مجموعه های بسیار توانمند کشور است که تاکنون پروژه های عظیمی را در کشور انجام داده و این مجموعه توانمند با تمام ظرفیت هایش به کمک زلزله زدگان آمده است.
استاندار کرمانشاه اظهار کرد: با توجه به پتانسیل های این مجموعه موضوع مهم استقرار کانکس ها به عنوان اسکان موقت برای آسیب دیدگان توسط قرارگاه خاتم الانبیاء صورت می گیرد و مردم و مسئولان به ویژه فرمانداران و بخشداران باید با رفع موانع و انجام تسهیل گری ها به تسریع در روند ایجاد اسکان موقت کمک کنند.
بازوند اضافه کرد: مردم به هیچ عنوان به شایعات بی اساس توجه نکنند، مبلغ 5 میلیون تومان کمک بلاعوض و 2 میلیون کمک معیشتی به روستاییان هیچ ارتباطی با اسکان موقت آن ها ندارد. هم اسکان موقت برای آسیب دیده گان ایجاد می شود و هم این کمک های بلاعوض به آن ها داده می شود.
استاندار کرمانشاه تاکید کرد: کانکس هایی که توسط قرارگاه خاتم الانبیاء ساخته می شوند از استاندارد و کیفیت بسیار بالایی برخوردارند.
وی همچنین گفت: رسانه ها و به ویژه صدا و سیما در نقل قول ها در باره زلزله دقت کنند زیرا اصلاح یک خبر اشتباه ممکن است مدت ها طول بکشد و موجب کندی در روند خدمات رسانی به زلزله زده ها و ایجاد اسکان موقت شود.
بازوند در ادامه گفت: سیمان مورر نیاز واحدهای آسیب دیده بر اثر زلزله توسط بنیاد مستضعفان به صورت رایگان تامین می شود و کمک های مناسب دیگری نیز به این واحدها صورت خواهد گرفت.
وی تاکید کرد: باید از فرصت ساخت و ساز برای اشتغال زایی بیشتر در استان استفاده کرد و مصالح مورد نیاز برای بازسازی واحدهای زلزله زده از طریق واحدهای تولید مصالح داخل استان تامین شود.
استاندار کرمانشاه تاکید کرد: سرعت عمل فرمانداران و بخشداران در هماهنگی با قرارگاه خاتم و ایجاد و تحقق اسکان موقت از ملاک‌های ارزیابی عملکرد آنها خواهد بود.
بازوند با بیان اینکه در روستاها طرح اسکان موقت توسط بنیاد مسکن تهیه و توسط قرارگاه خاتم اجرا می شود، گفت: اگر اسکان موقت زلرله زدگان به موقع انجام نشود همه باید پاسخگو باشیم.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه تاکنون 484 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشته است.
این زلزله به هفت شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرده و طبق برآورد اولیه دستکم 30 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دیدند.
8066 انتشاردهنده:علی مولوی

انتهای پیام /*

نظر شما