شناسهٔ خبر: 22700181 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

درخواست عمر البشیر برای حضور نظامی روسیه در سودان

عمر البشیر در این دیدار گفت: «ما می‌خواهیم فضایی فراهم شود تا اولا ارتش سودان به تسلیحات روز مجهز گردد؛ ثانیا با حضور مستشاران و مربیان آموزشی روس، مهارت‌های نظامیان سودانی افزایش پیدا کند.»

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، رئیس جمهور سودان به همتای روس خود پیشنهاد داد تا روسیه یک پادگان و ناوگان دریایی در سواحل دریای سرخ ایجاد کند.

خبرگزاری اسپوتنیک وابسته به دولت روسیه در این مورد با عمر البشیر گفت و گو کرد: «بله، در این مورد من با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور و سرگئی شویگو وزیر دفاع مذاکره کردم. ما الآن به توافق اولیه در این مورد رسیده‌ایم و باید در جلسات کارشناسی بر سر جزئیات به جمع‌بندی رسیده و قرارداد رسمی امضا کنیم.»

عمر البشیر در ادامه گفت: «ما می‌خواهیم فضایی فراهم شود تا اولا ارتش سودان به تسلیحات روز مجهز گردد؛ ثانیا با حضور مستشاران و مربیان آموزشی روس، مهارت‌های نظامیان سودانی افزایش پیدا کند.»

رئیس جمهور سودان با یادآوری اهمیت استراتژیک و ژئوپلتیک دریای سرخ گفت: «حضور ناوگان دریایی روسیه در این زمینه به سود هر دو طرف است. روسیه در یکی از استراتژیک‌ترین نقاط جهان پایگاه نظامی ایجاد می‌کند و در مقابل خاطر سودان از بابت حملات احتمالی کشورهای خارجی آسوده می‌شود.»

منبع:اعلام الحربی

نظر شما