شناسهٔ خبر: 22692163 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آناج | لینک خبر

فرمانده سپاه عاشورا آذربایجان‌شرقی؛

در عرصه‌های مختلف موتور محرکه سپاه بسیجیان هستند/ بسیج یکی از ستون‌های تأمین امنیت داخلی است

فرمانده سپاه عاشورا آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه در عرصه‌های مختلف موتور محرکه سپاه بسیجیان هستند؛ اذعان کرد: بسیج قدرت و نمود خود را در بحث سازندگی، اقتصاد مقاومتی، در عرصه تولید ثروت و اقتدار و برقراری امنیت و شبکه فعال قدرت اطلاعات نشان داده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش آناج به نقل از فارس، سردار غلام عسگر کریمیان بعد از ظهر امروز که به مناسبت بزرگداشت هفته بسیج در اجتماع باشکوه بسیجیان شهرستان بناب حضور یافته بود، با بیان اینکه دشمنان ایران اسلامی در صدد از بین بردن پایه‌های دفاعی کشور هستند؛ اظهار کرد: هم اکنون آمریکای جهانخوار و ایادی آن در منطقه به شدت مسدود کردن مسیر قدرت‌یابی ایران اسلامی را دنبال می‌کنند.

وی سپس با تبریک هفته بسیج و پیروزی‌های اخیر جبهه مقاومت در شکست داعش تصریح کرد: بسیج به خاطر حضور در صحنه‌های مختلف انقلاب اسلامی و به برکت وجودی بسیج مجموعه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قدرت یافته و توانسته یکی از مؤلفه‌های اصلی تولید اقتدار و قدرت بازدارندگی را بوجود آورد.

سردار کریمیان با اشاره به تعریف و نگاه اندیشکده‌های آمریکایی به بسیج گفت: از دیدگاه اندیشکده‌های آمریکایی بسیج به عنوان بدنه فعال ملت و نماد حضور مردم در دفاع از انقلاب اسلامی در مواقع بحرانی تعریف شده است و دشمن نیز به اهمیت این موضوع پی برده است.

وی با تأکید بر اینکه بسیج یکی از ستون‌های تأمین امنیت داخلی است؛ افزود: دشمن در جریان هشت سال دفاع مقدس نتوانست در قبال غیرت دینی مردم بایستد، از این رو دشمن سعی کرده طومار اخلاق مداری را در بین مردم ایران برچیند و باید قبول کنیم در اثر برخی غفلت‌های صورت گرفته در جریان سال‌های 78 و 88 دشمن کارهایی انجام داد که حاصل این غفلت‌ها بود و برابر نظریه اندیشمندان غربی بسیج بازوی قدرتمند سپاه به عنوان اصلی‌ترین حافظ منافع انقلاب اسلامی است و اگر بسیج نباشد، فرمانده سپاه هم نمی‌تواند در زمان خطرات و تهدیدات دشمن زیرمجموعه خود را مدیریت کند.

وی با بیان اینکه در عرصه‌های مختلف موتور محرکه سپاه بسیجیان هستند؛ اذعان کرد: بسیج قدرت و نمود خود را در بحث سازندگی، اقتصاد مقاومتی، در عرصه تولید ثروت و اقتدار و برقراری امنیت و شبکه فعال قدرت اطلاعات نشان داده است.

فرمانده سپاه عاشورا آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: ما هیچ وقت دشمن فرامنطقه‌ای را دشمن حساب نمی‌کنیم و به برکت انقلاب اسلامی، ترویج فرهنگ عاشورا و نیز تجربیات گران سنگی که در جبهه مقاومت کسب کرده‌ایم، سعودی‌ها و امثال آنها عددی نیستند از این رو اساسی‌ترین عملیاتی که می‌تواند ضد ایران توسط دشمنان انجام گیرد، عملیات هلی‌برد است که دشمن بخواهد در مناطق حساس ما نیرو پیاده کند. ولی آیا در جمهوری اسلامی نقطه‌ای وجود دارد که در آنجا بسیجیان ما حضور نداشته باشند؟!

سردار کریمیان اضافه کرد: بنده با تجربه 38 ساله به عنوان یک کارشناس ارشد نظامی عرض می‌کنم دشمن صرفاً 25 روز می‌تواند حمله کرده و آن را ادامه دهد، ولی بعد از 25 روز رو به افول می‌گذارد و آن موقع است که کل عرصه نبرد به دست رزمندگان اسلام می‌افتد از این رو دشمن موضوع را متوجه شده و علاقمند به نبرد سخت با ما نیست.

وی تأکید کرد: دشمن بیشتر دنبال تشدید تهاجم فرهنگی و افزایش تحریم‌های اقتصادی است و با ظرفیت‌های مختلفی همچون جنگ نرم در تلاش است تا به جوانان این مرز و بوم آسیب برساند که با توجه به تفکرات بسیجی جوانان ایران دشمن با شکست‌های پی در پی مواجه و روبه‌رو می‌شود.

این یادگار 8 سال دفاع مقدس در بخش دیگری از سخنان خود با یادآوری شکست‌های متعدد در درگیری و تقابل با دشمن اظهار کرد: دشمن در زمان‌های مختلفی با شکست جدی مواجه بوده است که از جمله آنها می‌توان به شکست اول آنها که تلاش کردند از وقوع انقلاب جلوگیری کنند.

سردار کریمیان با بیان اینکه بسیج در صحنه‌های جدید حرفی برای گفتن دارد؛ گفت: بسیجیان با افزایش دانش و حضور قدرتمند در فضای مجازی باید حملات سایبری و توطئه جدید دشمن را بشکنند و به همین خاطر با تشکیل شورای سایبری و حضور بسیجیان علاقمند با افزایش سواد رسانه‌ای جبهه جدیدی را برای فعالیت گشوده‌اند.

وی تصریح کرد: دشمن با جنگ نظامی، جنگ امنیتی، جنگ اطلاعاتی و جنگ سایبری به جنگ علیه جمهوری اسلامی پرداخته است و این فضا غیرقابل انکار است و نمی‌توان با پاک کردن صورت مسأله به مقابله با توطئه‌های دشمنان پرداخت از این رو باید با تولید محتوا با دشمن در فضای سایبری جنگید.

فرمانده ارشد سپاه عاشورا آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه در شرایط کنونی وظیفه طلاب، روحانیون، اساتید، دانشگاهیان، فرهنگیان و نحبگان جامعه تولید محتوا و گفتمان سازی است؛ گفت: باید از این گفتمان علیه دشمن استفاده کرد.

سردار کریمیان افزود: شبهه افکنی علیه اسلام در دستور کار دشمن است و باید خود را در برابر این تهدیدات و شبهه افکنی ها آماده نگه داریم.

وی در ادامه خدمات‌رسانی بهتر و بیشتر به مردم، استفاده از جوانان با انگیزه و مدیریت جهادی و بسیجی وار را لازمه موفقیت جمهوری اسلامی ایران در ابعاد و عرصه های گوناگون بیان کرد.

انتهای پیام/

نظر شما