شناسهٔ خبر: 22683676 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: پانا | لینک خبر

نظرپور در جمع خبرنگاران مطرح کرد؛

ساخت ۱۳۰کلاس درس در منطقه زلزله زده به همت خیرین

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گفت: ۱۳۰کلاس درس به همت خیرین در مناطق زلزله زده ساخته می شود.

صاحب‌خبر -

 
به گزارش خبرنگار پانا، محمدتقی نظر پور در جمع خبرنگاران در مورد وضع مدارس در مناطق زلزله زده با بیان اینکه ۱۱درصد مدارس مناطق زلزله زده تخریب شده اند، گفت: ۱۱۰تا ۱۲۰میلیارد تومان برای آماده سازی ۴۱۵کلاس درس در نظر گرفته شده است.
 
رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس با اشاره به اینکه ۷۸مدرسه تخریب شده اند، بیان کرد: برای تخریب و بازسازی ۷۵ میلیون تومان، ساخت سرویس بهداشتی، تخریب دیوارها و محوطه ها ۴۰ میلیون تومان که در مجموع ۱۱۵میلیون تومان برآورد می شود.
 
نظرپور بیان کرد: دو مدرسه در سرپل ذهاب از امروز بازگشایی شدند و ۲۰۰کلاس با تعمیرات جزئی وارد شدند، دیوارهای محوطه نیز فروریخته است.
 
رئیس سازمان نوسازی گفت: از ۴۱۵ کلاس درس ۱۳۰کانکس به مناطق زلزله زده ارسال شده که عمدتا به مناطق روستایی ارسال شده است همچنین توسط خیرین ۱۳۰کلاس درس ساخته خواهد شد.
 
وی افزود: با توجه به بررسی های انجام شده در مناطق زلزله ۲طرح نیمه کار در منطقه سرپل ذهاب و یک مدرسه ۹ کلاسه در قصر شیرین داریم که از محل اعتبارات یک میلیارد تومان برای اتمام ساخت این مدارس در نظر گرفته شده است.
 
رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس بیان کرد: با وجود شدت آسیب ها ۱۶مدرسه شامل چهار مدرسه در ثلاث باباجانی، شش مدرسه در سرپل ذهاب، سه مدرسه قصر شیرین و ۳مدرسه در گیلان غرب آسیب جزئی دیده اند که اعتبار ۲۰۰ میلیون تومانی که تا پایان هفته آماده بازگشایی هستند.
 
نظرپور تصریح کرد: برای این  ۱۶ مدرسه نیاز به بازسازی جزئی  و تعداد ۵ مدرسه نیاز به مقاوم سازی دارد حدود ۵میلیارد تومان نیاز است.
 
وی بیان کرد: ۲۱کلاس درس تا ۴۵روز آینده آماده بازگشایی هستند که با احتساب فعالیت دوشیفته آن ۴۲ کلاس برای دانش آموزان داریم.
 
رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس یادآور شد: بخش عمده کلاس های درس آسیب دیده قدمتی بیش از ۳۰سال داشتند و خوشبختانه مدارس نوساز آسیب کمی دیده اند.

نظر شما