شناسهٔ خبر: 22674546 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

قاتلان مسلح از دسترس خارج شدند

روزنامه جوان

دو سارق مسلح كه در جريان سرقت‌هاي سريالي خود مرد بيمار و صاحب يك طلافروشي را به قتل رسانده‌اند، همچنان متواري هستند.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرنگار ما، اولين گزارش قتل سارقان مسلح نهم اسفندماه سال 94 به بازپرس ويژه قتل تهران گزارش شد. روز حادثه وقتي بازپرس همراه تيم جنايي در محل حادثه كه خياباني در غرب تهران بود حاضر شد مشخص شد كه مردي ميانسال با شليك گلوله از سوي دو سارق هدف قرار گرفته و جان باخته است. با انتقال جسد سعيد به پزشكي قانوني تحقيقات ميداني در اين باره به جريان افتاد. چند شاهد كه حادثه را از نزديك ديده بودند به پليس گفتند عاملان حادثه دو مرد حدوداً 40 تا 45 ساله بودند. مقتول در حال عبور بود كه آنها از راه رسيدند و راهش را سد كردند. آنها اسلحه كشيدند و از آن مرد خواستند كه كيف دستي‌اش ر اتسليم كند، اما آن مرد مقاومت كرد. مقاومت او سبب شد تا مردان مسلح به او شليك كرده و بعد از سرقت كيف‌دستي‌اش فرار كنند. شاهدان گفتند: به علت مسلح بودن سارقان موفق به كمك نشده‌بودند. 

در شاخه ديگري از تحقيقات خانواده سعيد به پليس گفتند كه او به بيماري سختي مبتلا بود و روز حادثه براي گرفتن وام به بانك مراجعه كرده بود تا با پول آن هزينه درمانش را تأمين كند. سعيد قرار بود به زودي تحت عمل جراحي قرار گيرد و آن پول را براي هزينه تأمين كرده بود كه خودش به قتل رسيد و پول‌هايش هم سرقت شد. 

تحقيقات براي بازداشت دو سارق مسلح در جريان بود كه سرقت مسلحانه ديگري در خيابان حبيبي حوالی خیابان ستارخان گزارش شد. عصر روز نهم اسفندماه سال 94 بود كه صداي شليك گلوله از يك مغازه طلافروشي سبب شد تا رهگذران پليس را از ماجرا با خبر كنند. وقتي مأموران پليس از راه رسيدند دو سارق نقابدار از طلافروشي خارج شده و به سرعت فرار كردند. در اولين بررسي‌ها معلوم شد كه صاحب طلافروشي به قتل رسيده و مقدار سه كيلو طلا هم از مغازه‌سرقت شده است. 

پسر طلافروش گفت: لحظاتي قبل مي‌خواستم در مغازه را باز كنم كه دو سارق نقابدار در حالي كه اسلحه داشتند خودشان را به من رساندند. يكي از آنها از من خواست در مغازه را باز كنم كه مقاومت كردم. او گلوله‌اي شليك كرد و شيشه مغازه را شكست و وارد شد و با تهديد، من را هم به داخل مغازه كشاند. او ساك دستي به من داد و خواست طلاهاي داخل ويترين را داخل ساك بريزم كه پدرم از راه رسيد و با فرياد درخواست كمك كرد. سارق مسلح هم پدرم را هدف قرار داد و بعد از سرقت سه كيلو طلا،  سوار موتور همدستش شد و فرار كرد. 
در شاخه ديگري از تحقيقات يكي از شهروندان سرنخ سارقان را به دست پليس داد. او گفت: هنگام فرار سارقان با خودرو در حال عبور بودم. من سارقان را تا مسافت زيادي تعقيب كردم تا مخفيگاهشان را شناسايي كنم، اما در ترافيك گرفتار شدم و آنها موفق به فرار شدند. با اطلاعاتي كه اين شهروند در اختيار پليس گذاشت كارآگاهان دوربين‌هاي مداربسته مسير را بررسي و چهره دو سارق را شناسايي كردند. 

تحقيقات كارآگاهان با مراجعه به بانك اطلاعات مجرمان سابقه‌دار نشان داد كه اين دو سارق در ماه‌هاي آخر سال سرقت‌هاي مسلحانه خود را رقم زده و سپس ناپديد مي‌شوند. 
در بررسي سوابق آنها مشخص شد كه دو متهم تاكنون مرتكب هشت فقره سرقت مسلحانه از بانك‌هاي تهران شده‌اند. از آن جا كه تلاش‌هاي پليسي براي بازداشت دو سارق با بن‌بست مواجه شده است. بازپرس ويژه قتل تهران  دستور انتشار تصویر متهمان را صادر و از شهروندان درخواست كرد اطلاعات خود درباره دو متهم را در اختيار دادسراي امور جنايي يا پليس تهران قرار دهند. 

نظر شما