شناسهٔ خبر: 22674031 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

گمرک اعلام کرد

افزایش 89 درصدی واردات گوشی تلفن‌همراه در سال جاری

گمرک ایران از افزایش 89 درصدی واردات گوشی تلفن همراه به کشور خبر داد.

صاحب‌خبر -


به گزارش گمرک ایران، واردات گوشی تلفن‌همراه با افزایش 89 درصدی در سال‌جاری به یک میلیون و 362 هزار دستگاه رسید و تشریفات گمرکی این تعداد گوشی به صورت هوشمند و الکترونیک به کمک سامانه جامع گمرکی انجام شد. بنابراین گزارش؛ در سال‌جاری 185 میلیون و 306 هزار دلار انواع گوشی تلفن‌همراه وارد کشور شد که به لحاظ ارزش در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 79 درصد رشد داشته است. این رقم سال گذشته 719 هزار دستگاه، به ارزش 103 میلیون و 548 هزار دلار بود.
همچنین گمرک ایران اعلام کرد: دسترسی آزاد به قیمت واقعی گوش‌های تلفن‌همراه با سامانه جامع گمرکی و پنجره واحد تجارت فرامرزی گمرک امکان‌پذیر است. این اقدام با هدف احترام به حقوق شهروندی و دسترسی آزاد به اطلاعات امور گمرکی صورت گرفته و خریداران گوشی‌های تلفن‌همراه در زمان استعلام کد شناسه بین‌المللی (IMEI) می‌توانند از قیمت واقعی این گوشی‌ها که در گمرک تعیین و بر مبنای آن حقوق ورودی اخذ شده اطلاع حاصل نمایند.
علاوه‌بر این؛ دسترسی به اطلاعات نوع ارز و قیمت ارزی که بر مبنای آن حقوق ورودی در گمرک اخذ شده در دسترس مشتریان قرار گرفته و با استعلام کد شناسه بین‌المللی می‌توانند مشتریان به این اطلاعات دسترسی پیدا کنند.گمرک اطلاعات مربوط به تاریخ واردات گوشی تلفن‌همراه و حتی کشور سازنده را نیز در اختیار مشتریان قرار می‌دهد. این اقدامات به خریداران گوشی تلفن‌همراه وارداتی کمک می‌کند تا گوشی اصل را از تقلبی تشخیص و قیمت واقعی گوشی تلفن‌همراه را به فروشنده پرداخت نمایند. این در حالی است که واردکنندگان انواع گوشی‌های تلفن‌همراه می‌توانند به ارزش گمرکی انواع گوشی‌ها قبل از واردات دسترسی داشته باشند. ارزش پایه انواع گوشی‌های تلفن‌همراه براساس قانون دسترسی و انتشار آزاد اطلاعات به تفکیک انواع برندها و مدل‌های مختلف در سامانه آنلاین ارزش کالایی گمرک (TSC) که یکی از دستاوردهای سامانه جامع گمرکی و پنجره واحد تجارت فرامرزی است قرار داده شده و برای تمامی شهروندان قابل دسترسی است.
خریداران انواع گوشی‌های تلفن‌همراه می‌توانند  با شناسه  (IMEI) 15 رقمی گوشی از طریق لینک پنجره واحد تجارت فرامرزی گمرک به آدرس: https://epl.irica.ir/ImeiInfoview استعلام بگیرند.

نظر شما