شناسهٔ خبر: 22670694 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

مدیرکل اوقاف استان اصفهان:

فرزندانی چون شهید حججی مایه عزت دنیای اسلام است

R7845/P1357/S6,1369/CT11

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: دومین دسته فرزند صالح است که به جامعه اسلامی و بشریت خدمت می‌کند و در خانواده‌های ما فرزندانی چون شهید حججی که مایه عزت است به دنیا می‌آید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کاشان، حجت الاسلام صادقی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه کاشان ضمن تبریک هفته بسیج و گرامی داشت دهه وقف اظهارداشت: واقفان خیراندیش برای کمک به همنوعان خود دست به کار شده‌اند تا جامعه را به دور از رنگ فقر نگه ‌دارند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: هر شهید یک وقف نامه جاودان دارد که با خون خود توانست وقفی به جای بگذارد و در سامانه بانک اطلاعاتی موقوفات استان اصفهان نام 24 هزار شهید به ثبت رسیده است.

وی با بیان این که وقف صدقه جاریه است و تا قیامت می‌ماند خاطرنشان کرد: سه دسته پرونده اعمال بسته نشده و تا قیامت باز می‌ماند، نخستین دسته علمی است که انسان از خود باقی می‌گذارد تا مردم از آن بهره‌مند می‌شوند یا کمک به نخبه‌ای که بتواند در جامعه تاثیرگذار باشد.

صادقی بیان کرد: دومین دسته فرزند صالح است که به جامعه اسلامی و بشریت خدمت می‌کند و در خانواده‌های ما فرزندانی چون شهید حججی که مایه عزت است به دنیا می‌آید.

مدیرکل اوقاف استان اصفهان ضمن اشاره به این که جای شهدای مدافع حرم خالی است تا در شادی پیروزی سهیم شوند خاطرنشان کرد: سومین دسته صدقه جاریه و انفاق در راه خداست و خداوند به انفاق سفارش زیاد کرده که مردم چیزی از خود به یادگار بگذارند تا همنوعانش از آن استفاده کنند.

وی ضمن بیان این که بقاع متبرکه باید به قطب فرهنگی تبدیل شوند اظهار کرد: امامزادگان زیادی در کاشان وجود دارد ولی افتخار ما سلطان علی بن محمد باقر(ع) است که در منطقه فین اقامه نماز داشتند و روشنگری می‌کردند.

صادقی افزود: امروزه حمام و آب انبار و این گونه موقوفات نیاز نیست و نیاز به نیات جدید برای برطرف کردن نیازهای جامعه است، نیاز به وقف برای تحقیق، پژوهش ، انرژی هسته‌ای ، فناوری و اطلاعات نوین و در این وضعیت موجود ایجاد امکانات مناسب برای مردم زلزله‌زده تا در هر زمان نیاز شد از آن برای مردم استفاده شود.

وی بیان کرد: نقش بانوان در زمینه وقف بسیار موثر بوده و بسیاری از حوزه‌های علمیه توسط بانوان ساخته یا بازسازی شده است و امروزه بانوان 50 درصد موقوفات را به نام خود ثبت کرده‌اند و حتی بانوانی هستند که مهریه خود را برای تحقیق و پژوهش و کمک به دانشجویان نخبه وقف کردند.

انتهای پیام/

نظر شما