شناسهٔ خبر: 22669108 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نود | لینک خبر

روشن:ضعف مديران در استقلال کاملا مشهود است

حسن روشن نسبت به اظهارات يکي از مربيان ابتداي فصل استقلال در مورد سجاد شهباززاده واکنش نشان داد.

صاحب‌خبر -

 

حسن روشن در خصوص ارزيابي‌اش از روند اين روزهاي تيم فوتبال استقلال،‌صحبت‌هاي زير را مطرح کرد:

 شرايط استقلال را چطور ارزيابي مي‌کنيد؟

اين تيم هماني است که گفتم. فرقي نکرده و فقط اسم يک مربي خارجي را يدک مي‌کشد. البته اين را هم بگويم اگر کادر فني قبلي بود شايد اين بازيکنان به خاطر آنکه براي فصل آينده قراردادهاي بهتري ببندند خيلي تلاش مي‌کردند اما حالا شرايط فرق کرده و يک نفر بايد از اين بازيکنان بخواهد که نتيجه بگيرند.

عده‌اي مي‌گويند نتايج استقلال سينوسي بوده اما روند کار تغيير کرده است.

من زياد بازي‌ها را نمي‌بينم اما براي تماشاگر استقلال جايگاه و نتيجه‌گيري مهم است. آنها وقتي آخر فصل جدول را ببينند نمي‌گويند تيم در کدام بازي خوب بازي کرد. پس هر چه سريع‌تر بايد جايگاه تيم تغيير کند. البته الان نمي‌توان به شفر انتقاد کرد. هر انتقاد و تقصيري باشد مربوط به کميته فني است. 

دليلش چيست؟

دليلش اين است که کميته فني اعلام کرد همه چيز اين مربي را بررسي کرده و نتايج شفر به عهده آنهاست. 

اين روزها انتقاد از مهاجمان استقلال زياد است. نظر شما چيست؟

اينها به کساني برمي‌گردد که اين بازيکنان را خريده‌اند. يادم مي‌آيد رايکوف زماني مي‌گفت ما دو نوع مهاجم داريم. يک سبک از مهاجمين گلزن نيستند اما مهاجمان خوبي هستند. او حتي از غفور جهاني اسم مي‌برد و مي‌گفت او گل زياد نمي‌زند اما مهاجم خوبي است. وقتي من کنار جهاني بازي مي‌کردم متوجه مي‌شدم چقدر تاثيرگذار است. مهاجمان بعدي هم مهاجماني هستند که گلزن هستند و هر توپي به دست آورند تقريبا تبديل به گل مي‌کنند. اينها يعني تمام کننده‌ها. به طور مثال جابر انصاري در دربي توپي نصيبش شد که اگر فک و فاميل‌هاي ما پشت توپ مي‌ايستادند، آن توپ را گل مي‌کردند! مهاجماني که در استقلال هستند هيچکدام گلزن نيستند. استقلال هم تيم بزرگي است هم مهاجمان بزرگ و بازيکنان بزرگ مي‌خواهد. بماند که مديران بزرگ هم مي‌خواهد. ضعف مديران در استقلال کاملا مشهود است.

 اما محمد خرمگاه مربي ابتداي فصل استقلال در اظهار نظر جالب مدعي بود ما مي‌دانستيم که سجاد شهباززاده ممکن است تا نيم‌فصل شرايط خوبي نداشته باشد. 

اين حرف کاملا اشتباه است.آقاي خرمگاه يعني چه که شما مي‌دانستيد مهاجم آماده نيست اما او را به خدمت گرفتيد؟ مثلا اگر اين نظر در مورد يک مهاجمي که در تيم بازي مي‌کرد مطرح مي‌شد راحت‌تر مي‌شد آن را پذيرفت. مثلا ممکن است يک بازيکن در تيم آماده نباشد، قرارداد او تمديد شود و به او مدتي استراحت بدهند تا در تعطيلات خودش را ريکاوري کند و بعد به تيم اضافه شود اما وقتي شما مي‌خواهيد يک بازيکن جديد بخريد طبعا بايد از مهاجمان و بازيکنان تيم‌تان بهتر باشد. يعني تيم بايد يک بازيکن آماده را به ديگر بازيکنان اضافه کند. همين حرف نشان مي‌دهد که تيم را خوب نبسته‌اند و اينکه بگويند ما مي‌دانستيم شهباززاده شرايط خوبي ندارد حرفي کاملا نادرست است. يک نکته را در مورد استقلال امسال بگويم. يک تيم براي آمادگي ابتدا نياز به بدنسازي مناسب، کار گروهي و شرايط روحي خوب دارد. استقلال اصلا بدنسازي خوبي نکرد و شکست‌هاي پياپي ابتداي فصل در مسئله روحي بازيکنان تاثير داشت و در بحث تاکتيک هم 2 مورد اول نقشي تعيين کننده ايفا کرد. در مورد بدنسازي هم معتقدم هنوز ميک مک درموت به خاطر سفارش بعضي‌ها به استقلال آمد و اينها همه به ضعف مديريت برمي‌گردد. باز خدا پدر فتح‌الله‌زاده را بيامرزد، اين دو مدير آخر هر چه منصوريان گفت گوش کردند. يعني استقلال کاملا قائم به شخص بود. مديريت اينگونه نيست هر چه سرمربي گفت بپذيرد. بماند حرف در اين موارد بسيار زياد است.

 به عنوان سؤال آخر علي چيني 2 روز پيش در مصاحبه‌اي اعلام کرد که پيشکسوتان اگر حرف نزنند به آنها نمي‌گويند لال هستيد. در اين مورد چه نظري داريد؟

من علي چيني را دوست دارم. او پسر خوبي است. اتفاقا او يک بيماري داشت که خيلي زود خوب شد. ولي اي کاش چيني زماني که سال گذشته در نيم‌فصل دوم پيشکسوتان از تيم حمايت کردند هم اين حرف را مي‌زد. نظر يک شخص نبايد با برد و باخت تغيير کند. شخصا چند بار مصاحبه کردم و گفتم که کادر فني قبلي استقلال بايد در اين تيم مي‌ماند و به آنها فرصت داده مي‌شد. اما حالا که رفته‌اند نبايد اينگونه صحبت کنند. من با علي چيني خوب هستم و ارتباط‌مان هم دوستانه است. به جز انتقادي که از منصوريان در مورد اعتقاد نداشتن به ترکيب ثابت کردم هيچ زمان انتقادي از وي نکردم اما علي چيني اگر منظوري دارد، اسم ببرد. اتفاقا الان چيني خودش پيشکسوت است و شرايط را درک مي‌کند که کجا بايد حرف بزند يا نزند. من فقط به او توصيه مي‌کنم که حواسش به خيلي چيزها باشد و بداند اگر او در مورد پيشکسوتان مصاحبه‌اي کند آنها مثل بعضي ها نمي‌روند که شکايت کنند!

نظر شما