شناسهٔ خبر: 22669009 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

احتمال تماس تلفنی رجب طیب اردوغان با بشار اسد

خبرگزاری شبستان:رئیس جمهور ترکیه احتمال برقراری تماس های تلفنی در آینده یا بشار اسد رئیس جمهور سوریه را در مورد مبارزه با گروه ypg نکرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزری شبستان به نقل از «روسیا الیوم» مشخص شده است که آنکارا جناح های مسلح کردهای سوریه را یک گروه تروریستی وابسته به «پ ک ک» می داند.  

 

روزنامه حریت به نقل از «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه نوشت: «هر اتفاقی که در آینده رخ دهد، به شرایط وابسته است و بنا بر این نمی توان به صورت قطعی نظر داد. درهای سیاسی تا آخرین لحظه باز خواهد بود».

 

رؤسای جمهور روسیه و ایرن و ترکیه در اجلاس سوچی با صدور بیانیه ای مشترک خواستار ادامه روند کاهش تنش در سوریه شدند که در چارچوب مذاکرات آستانه آغاز شد.پوتین، روحانی و اردوغان بر ادامه همکاری به منظور شکست نهایی تروریسم و حمایت از مذاکرات گسترده بین مردم سوریه تاکید کردند.

 

اردوغان دوباره از افزایش حضور نظامی آمریکا در سوریه انتقاد و واشنگتن را به تأمین سلاح نیروهای کرد و حمایت از  YPG متهم کرد.

 

«اردوغان» با طرح این پرسش که آمریکائی ها چه برنامه ای دارند برای شنیدن پاسخ آنان در آینده از طریق تماس تلفنی با «دونالد ترامپ» اعلام آمادگی کرد.

 

اردوغان افزود: « در نشست سوچی موضوع برگزاری کنفرانس گفتگوی ملی در سوریه  بحث و تبادل نظر شد. وی گفت: «ما سه کشور در مورد افرادی که باید به کنفرانس دعوت شوند، تصمیم خواهیم گرفت. کمیته ای توسط وزارت خارجه سه کشور تشکیل شده و ابتدا رایزنی های لازم را انجام خواهند داد. ما پیش بینی می کنیم تمام گروه ها و احزاب سوریه به این کنفرانس دعوت خواهند شد».

 

رئيس جمهور ترکیه گفت که این کنفرانس دو هدف را مد نظر دارد: قانون اساسی جدید و برگزاری «یک انتخابات عادلانه و شفاف». وی افزود: «پیشنهاد در مورد قانون اساسی جدید قبلا تایید شده است».

 

به گفته اردوغان، اجلاس سران روسیه، ترکیه و ایران در مورد سوریه ممکن است در آینده در ترکیه یا ایران برگزار شود.

نظر شما