شناسهٔ خبر: 22665841 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استان لرستان در گفت‌و‌گو با تسنیم:

زمین لرزه به واحدهای مسکونی در شهرستان بروجرد خسارت وارد کرد

R41450/P1357/S6,72/CT1

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استان لرستان گفت: زلزله بامداد امروز به تعدادی از منازل مسکونی شهری و روستایی شهرستان بروجرد خسارت وارد کرد.

صاحب‌خبر -

رضا آریایی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در بروجرد در مورد میزان خسارات و تعداد مصدومان زلزله بامداد امروز شهرستان بروجرد اظهار داشت: بر اثر وقوع 2 زمین لرزه به بزرگی 4.3 و 3.6 ریشتر بامداد امروز در شهرستان بروجرد 36 نفر دچار جراحت سطحی شده و روانه بیمارستان شدند.

وی افزود: بامداد امروز سوم آذر ساعت 2 بامداد یک زمین لرزه 4.3 ریشتری و ساعت 6:43 صبح نیز زلزله 3.6 ریشتری شهرستان بروجرد و اشترینان را تکان داد و ساعت 2:18 دقیقه نیز یک زمین لرزه 3.1 ریشتری شهر اشترینان را به لرزه درآورد.

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استان لرستان با اشاره به تعداد مصدومان این زمین لرزه گفت: حدود 36 نفر هنگام خروج از منزل دچار جراحت و بلافاصله در بیمارستان پذیرش شدند که فقط 2 نفر از این تعداد در بیمارستان شهید چمران بستری‌ و بقیه به‌صورت سرپایی درمان و مرخص شدند.

آریایی عنوان کرد: عمق وقوع این زمین‌لرزه‌ها 10 کیلومتری از سطح زمین بود و به تعدادی از منازل مسکونی شهری و روستایی هم بر اثر وقوع زمین لرزه خسارت وارد شده است و مردم می‌توانند با مراجعه به اداره بنیاد مسکن شهرستان تشکیل پرونده داده تا کارشناسان برای ارزیابی میزان خسارت اعزام شوند.

به گزارش تسنیم استان لرستان به علت قرارگیری بر روی منطقه لرزه‌ای زمین‌ساخت زاگرس از نواحی زلزله‌خیز کشور است که وقوع زمین‌لرزه‌های مخرب در دره سیمره، سیلاخور و بروجرد در ادوار گذشته بهترین گواه لرزه‌خیزی استان لرستان است.

انتهای پیام/

نظر شما