شناسهٔ خبر: 22663608 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

معاون سیاسی مرکز بسیج نخبگان و اساتید حوزه علمیه قم:

شکست داعش سبب تثبیت قدرت منطقه ای ایران و جبهه مقاومت شد

حجت الاسلام علیزاده گفت: امروز با شکست داعش قدرت منطقه ای ایران و جبهه مقاومت تثبیت شد و اسلام حقیقی شیعی به جهانیان معرفی شد تا اسلام هراسی که در جوامع غربی در حال گسترش است کمتر تاثیر داشته باشد.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام عبدالرحیم علیزاده معاون سیاسی مرکز بسیج نخبگان و اساتید حوزه علمیه قم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، با اشاره به اهمیت بحث تحولات منطقه ابراز داشت: شکست داعش سبب تثبیت قدرت منطقه ای ایران و جبهه مقاومت شده است.

وی ادامه داد: داعش ابتدا در کشور ترکیه با حمایت مستقیم آمریکا و عربستان سعودی شروع به جذب نیرو کرده و حکومت بی هویتی تحت عنوان حکومت اسلامی عراق و شام را در اشغال عراق کلید زد.

معاون سیاسی مرکز بسیج نخبگان و اساتید حوزه علمیه قم با اشاره به هویت گروه تروریستی داعش ابراز داشت: این گروه از بین افرادی که سواد و اطلاع کافی در مورد مسایل دینی نداشته نیرو جذب کرده و با تحریف مسایل اسلامی، جهان بینی آن ها را نقطه مقابل تفکر شیعیان و اهل سنت واقعی تغییر داده است.

وی تصریح کرد: داعش با نقاب سیاه خود و نشان دادن خوی وحشیانه و درندگی از خود، در صدد ایجاد رعب و وحشت در دل مردم بوده تا جایی که در اشغال موصل بسیاری از ارتشی هایی که در آن جا حضور داشتند از ترس آن ها پا به فرار گذاشتند.

حجت الاسلام علیزاده گفت: داعش با ظاهری اسلامی با نشان دادن خوی درندگی و حیوانی در صدد منفور سازی اسلام، تقویت اسلام هراسی در جوامع بین الملی و ارایه الگوی جعلی در مقابل اسلام ناب بود.

وی اظهار داشت: امروز با شکست داعش قدرت منطقه ای ایران و جهبه مقاومت تثبیت شده و اسلام حقیقی شیعی به جهانیان معرفی شده تا اسلام هراسی که در جوامع غربی در حال گسترش بود کمتر تاثیر داشته باشد.

استاد حوزه علمیه قم تبیین کرد: ایران با تثبیت قدرت منطقه ای خود تمامی راهبرد های نظام سلطه، که در خاورمیانه داشت را منجر به شکست کرده و امید آن ها را از تشکیل خاورمیانه  ای جدید نا امید کرده است.

وی در پایان افزود: نیروهای انقلابی با هم گرایی و وحدت خود باید به دنبال انسجام داخلی بوده و با فکر پیشرو و روش های نوین که متناسب با نیازهای جامعه بوده در مقابل تهدید های متنوع دشمن ایستادگی کند./۹۷۹/ت۳۰۲/ب۱

نظر شما