شناسهٔ خبر: 22663537 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

آمار کشف و ضبط سلاح در بنادر انگلیس طی یک سال گذشته سه برابر شده است

لندن - ایرنا - وزارت کشور انگلیس روز پنجشنبه اعلام کرد که آمار کشف و ضبط سلاح در بنادر زمینی و فرودگاهی انگلیس طی یک سال گذشته سه برابر شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، یک سخنگوی وزارت کشور انگلیس اظهار گرد که در سال 17/2016 میلادی بالغ‌بر 6 هزار و 300 قبضه اسلحه از سوی مأموران مرزی در بنادر زمینی و فرودگاهی انگلیس کشف و ضبط ‌شده که این میزان در قیاس با مدت مشابه سال قبل، 2 هزار و 299 قبضه اسلحه افزایش نشان می‌دهد.
سلاح‌های کشف‌شده شامل 110 قبضه سلاح گرم، 353 قبضه سلاح مصنوعی و 5 هزار و 849 اقلام نظامی می‌باشد.
بر اساس تعریف وزارت کشور انگلیس سلاح‌های گرم به اقلامی نظر هفت‌تیر، تفنگ ساچمه‌ای و سلاح‌های خودکار اطلاق می‌شود.
به گفته سخنگوی وزارت کشور انگلیس، آمار واردات سلاح‌های سرد نظیر شمشیر و پنجه‌بوکس نیز که در زمره اقلام مجرمانه به شمار می‌روند افزایش قابل‌توجهی را داشته است.
وی یادآور شد: تنها در سال 17/2016 میلادی 10 هزار و 935 قبضه سلاح سرد کشف و ضبط‌ شده است.
انگلیس از سال 1996 میلادی و به دنبال حادثه مرگبار مدرسه دامبلین، رسما حمل سلاح گرم از سوی عموم را ممنوع کرد.
در 13 مارس سال 1996 فردی مهاجم به نام تامس همیلتون به مدرسه ابتدایی دامبلین حمله کرده و 16 دانش آموز و یک معلم را با ضرب گلوله به هلاکت می رساند.
این آمار در حالی منتشر می شود که انگلیس طی یک سال اخیر، صحنه چندین حمله تروریستی بوده که در پی آن ده ها تن جان باخته اند.
سطح هشدار تروریستی در انگلیس از آگوست سال 2014 میلادی و همزمان با مشارکت این کشور در حملات هوایی علیه داعش در عراق به سطح 'شدید' ( سطح چهار از مجموع پنج سطح ) افزایش یافته بود که به این معنا است حمله تروریستی در این کشور به شدت محتمل است.
اروپام ** هـ ن *شبس*1488 *انتشار دهنده: بهمن بامداد**

انتهای پیام /*

نظر شما