شناسهٔ خبر: 22663003 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

توجه به پژوهش رویکردی مهم در توسعه صنعتی سمنان است

غلامرضا کاتب روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : تلاش مضاعف دانشگاه ها در تشکیل شرکت های دانش بنیان و ارتقا کیفی آن ها در راستای تاکید رهبر انقلاب در بحث

صاحب‌خبر - غلامرضا کاتب روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : تلاش مضاعف دانشگاه ها در تشکیل شرکت های دانش بنیان و ارتقا کیفی آن ها در راستای تاکید رهبر انقلاب در بحث اقتصاد مقاومتی ضروری است.
وی اظهارداشت : نگرش آموزش عالی باید نسبت به شیوه های موجود تغییر کند تا اثربخشی دانشگاه ها در توسعه کشور جلوه گر شود.
وی خاطرنشان کرد : اقتصاد مقاومتی از اصولی برخوردار است که اگر به معنی واقعی اجرایی شود، به هیچ عنوان تهدید و فشارهای خارجی اثربخش نخواهد بود و کشور در بخش های مختلف به ویژه بخش‌های اقتصادی به بی‌نیازی از کشورهای خارجی می‌انجامد.
کاتب خود تحریمی را یکی از مشکلات اساسی در اقتصاد کشور برشمرد و تصریح کرد :


تعصب های افراطی و رویکرد منفی در سیاست خارجی کشور را به تباهی می کشاند و باید از این رویکرد برای افزایش اشتغال در کشور دوری کرد.
وی با تاکید بر مشارکت بیشتر فعالان اقتصادی و بخش خصوصی در امر سرمایه گذاری، ادامه داد: یکی از اولویت های اصلی دولت در سال 96 آن است که موانع پیش روی رشد سرمایه گذاری را برطرف و سرعت سرمایه گذاری را افزایش دهد.
وی با اشاره به فرمایش رهبر انقلاب درباره محورهای اقتصاد مقاومتی، اضافه کرد: برای تحقق اقتصاد مقاومتی و عملیاتی شدن محورهای آن، بخش خصوصی باید میدان دار اقتصاد در کشور باشند.
به گزارش ایرنا، در 6 ماه اول سال 96، نرخ بیکاری در استان سمنان 8.9 درصد و 3 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیشتر بود و با تحقق کامل ارایه تسهیلات 9 هزار میلیارد ریالی رونق تولید و اجرای طرح‌های اقتصادی در قالب تفاهم‌نامه های سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به تعداد 87 طرح با سرمایه گذاری 71 هزار و 510 میلیارد ریال در همایش‌های سرمایه‌گذاری این استان، انتظار می رود اشتغال افزایش و نرخ بیکاری در سمنان کاهش قابل توجهی یابد.
استان سمنان بیش از 700 هزار نفر جمعیت دارد.
7339/6026
*خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد **انتشار دهنده : جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.

نظر شما