شناسهٔ خبر: 22662544 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

گردهمایی هیاتهای ورزشی جانبازان و معلولان کشور در مشهد

نایب رئیس فدراسیون ورزشهای جانبازان و معلولان در این نشست گفت: با توجه به کمبود منابع در بخش ورزش جانبازان ومعلولان لازم است هیاتهای ورزشی ضمن استفاده از

صاحب‌خبر - نایب رئیس فدراسیون ورزشهای جانبازان و معلولان در این نشست گفت: با توجه به کمبود منابع در بخش ورزش جانبازان ومعلولان لازم است هیاتهای ورزشی ضمن استفاده از مشارکتهای مردمی و سازمانی نسبت به استفاده از طرفیتهای حمایتی نهادهای مختلف از جمله مجلس شورای اسلامی و شورای عالی انقلاب فرهنگی اقدام کنند.
علیرضا صفارزاده افزود: تصویب آئین نامه ترویج فرهنگ حضور، توانمند سازی و افتخارآفرینی جانبازان و معلولان از طریق ورزش در شورای عالی انقلاب فرهنگی بستر مناسب و تکیه گاه قانونی خوبی برای مشارکت مدیران دستگاهها و سازمانها برای حمایت از جانبازان و معلولان و ورزش آنها است.
وی به مشکل تامین مالی هیاتهای استانی اشاره و بیان کرد: طبق مصوبه مجلس در خصوص برنامه ششم توسعه 27صدم درصد از مجموع 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده برای ورزش همگانی و زیرساختهای ورزشی به ویژه در حوزه ورزش جانبازان و معلولان اختصاص یافته است.
نایب رئیس فدراسیون ورزشهای جانبازان و معلولان ادامه داد: با توجه به منابع فراوان حاصله از این قانون، از هیاتهای استانی انتظار می رود نسبت به برقراری ارتباط، تعامل و پیگیری مستمر این قانون از طریق ادارات کل ورزش و جوانان استانها اقدام کنند.
وی همچنین به راه اندازی سامانه تلفنی طرفداران ورزشهای جانبازان و معلولان اشاره و بیان کرد: این سامانه به سرشماره 3064 جهت جلب کمکها و مشارکت آحاد مردم راه اندازی شده که با ارسال یک پیامک روزانه مبلغ200 تومان از هر هوادار اخذ می شود.
صفارزاده گفت: هر هیات ورزشی استان به میزان درآمدی که از طرفداران از طریق این سامانه جذب کند می تواند به نسبت خاصی از این منابع استفاده کند.
800 ورزشکار در رشته های مختلف درهیات ورزشی جانبازان و معلولین خراسان رضوی مشغول فعالیت هستند.
خبرنگار: ناصراسدزاده هروی **انتشار: حسین کریم زاده
3221/1858

نظر شما