شناسهٔ خبر: 22661156 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

نماینده مجلس:

بیکاری از عوامل بروز خشونت در جامعه است

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر این مطلب که نیاز به بررسی رابطه خشونت با اقتصاد وجود دارد، گفت: بیکاری از عوامل بروز خشونت در جامعه است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درمشهد، رضا شیران خراسانی، نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی در همایش «جهان به سوی عدالت و امنیت برای زنان» که امروز دوم آذر در تالار رویال سنتر برگزار شد، گفت: در حقیقت خشونت یک معلول است و علت نیست.

وی درادامه با تأکید بر این مطلب که نیاز به بررسی رابطه خشونت با اقتصاد وجود دارد، افزود: خانواده و جامعه باعث خشونت می شوند چرا که رابطه اقتصاد با بیکاری، بیکاری با طلاق و حتی رابطه اقلیم ها با خشونت از مهمترین شاخص های به وجود آمدن خشونت هستند و هر کدام از این موارد را لازم است که در بستر خانواده و جامعه بررسی شود.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با انتقاد نسبت به اینکه در حال حاضر ما کشور را گران اداره می کنیم، اظهار کرد: با وجود هزینه های فراوانی که در آموزش و پرورش وجود دارد گاه پرداختن به مسائل دیگر برای ما مشکل می شود.

وی در ادامه از پیگیری طرحی در رابطه با تشدید مجازات مرتکبین علیه قربانیان خاص خبر داد و گفت: با توجه به اینکه علیه اطفال جرایم بسیاری صورت می گیرد این طرح در حال حاضر در مجلس پیگیری می شود.

الهام فخاری، رییس شورای اسلامی شهر تهران در ادامه با بیان اینکه در هر مکانی که دانش و انگیزه و مهارت توسعه پیدا می کند روند و تسریع قانون افزایش می یابد، تصریح کرد: در شرایط فعلی نیاز به اصلاح فضای روانی در شهر وجود دارد.

وی با بیان اینکه زندگی شهری امروز به عنوان تهدید و فرصت محسوب می شود، تصریح کرد: حضور زنان به عنوان مدیران شهری می تواند این فضاها را تعدیل کند و به همین دلیل به پویش ملی در بخش سلامت روان نیاز است./934/پ202/ب1

نظر شما