شناسهٔ خبر: 22660894 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

حکیم:

خدمت به مردم و مبارزه با فساد دو اولویت مهم عراق در دوران پساداعش است

رییس ائتلاف ملی عراق در دیدار با حیدر العبادی خدمت به مردم و مبارزه با فساد را دو اولویت مهم این کشور در مبارزه با تروریسم خواند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید عمار حکیم رییس ائتلاف ملی و حیدر العبادی نخست وزیر عراق با هدف بررسی آخرین تحولات امنیتی، سیاسی، انتخابات آینده و قوانین مورد نیاز برای برگزاری آن دیدار کردند.

حجت الاسلام حکیم در این دیدار بر ضرورت برگزاری انتخابات در تاریخ مقررش تاکید کرد و بیان داشت که بهبود خدمت رسانی به مردم و مبارزه با فساد از مهمترین برنامه‎ها در دوران پساداعش است.

وی از دولت، نهادهای امنیتی و نظامی، بسیج مردمی و هر شخصی که در مبارزه با جریان تروریستی داعش نقش داشته است، تقدیر و تشکر کرد و اظهار داشت: ملت عراق باید مراقب اقدامات داعش در آینده باشند. این جریان تروریستی با کشتار انسان‎های بی‎گناه درپی زنده نگه داشتن خود هستند.

مسؤولان اقلیم کردستان و دولتمردان باید به توصیه‎های مراجع توجه کنند

رییس ائتلاف ملی عراق با اشاره به رویدادهای اخیر اقلیم کردستان خاطرنشان کرد: دو طرف درگیر باید مطابق قانون و با توجه به توصیه‎های مراجع تقلید به پای میز مذاکره بیایند و به متن و روح قانون اساسی این کشور پایبند باشند.

وی ادامه داد: عراق این روزها فرصت تاریخی و مناسبی را برای خدمت به مردمش به دست آورده است و باید نقش منطقه‎‎ای و بین المللی مثبتی ایفا کند.

حجت الاسلام حکیم همچنین در دیدار با بوندس ميلاندر سفیر جدید سوئد در عراق گفت: این کشور به نیابت از همه کشورها به مبارزه با تروریسم پرداخت و در این راه شهدای بسیاری داده است.

وی افزود: جهانیان باید به وظایف خود در قبال عراق عمل و از این کشور در زمینه‎های بازسازی مناطق آزاد شده از چنگال تروریسم حمایت کنند.

حمله تروریستی به منطقه طوزخورماتو را محکوم کرد

رییس ائتلاف ملی عراق از کمک‎های سوئد به این کشور برای مبارزه با تروریسم تشکر کرد و اظهار داشت: حمله تروریستی به منطقه طوزخورماتو واقع در شمال استان صلاح الدین را محکوم می کنیم.

وی ادامه داد: با کمال تاسف و تاثر خبر کشته و زخمی شدن جمعی از هموطنان خود در منطقه طوزخورماتو را دریافت کردیم و امیدواریم خداوند متعال هر چه سریعتر مجروحان را شفا عاجل و شهدا را غریق رحمت خود بگرداند.

حجت الاسلام حکیم اضافه کرد: مسؤولان امنیتی باید تدابیر لازم برای مقابله با اقدامات تروریست‎ها را اتخاذ ودستگاه‎های اطلاعاتی بهتر به وظایف خود عمل کنند.

همچنین وی صبح امروز کارت الکترونیکی شرکت در انتخابات خود را از ستاد انتخابات بغداد دریافت و در جمع خبرنگاران بر وحدت ملی تاکید کرد./994/ب901/ف

نظر شما