شناسهٔ خبر: 22660785 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فرهیختگان آنلاین | لینک خبر

افشاگری سرپرست سابق استقلال:

شکی نیست که به مظلومی خیانت شد!

درخصوص نیمکت‌نشینی مهدی رحمتی به نظر می‌رسد که علاوه‌بر دور بودن او از وضعیت آرمانی و مورد انتظار کادر فنی استقلال، مسائل پشت‌پرده‌ای دخیل است که البته اثبات آن نیاز به وجود مدارک مستدل و محکمی دارد که به این سادگی نیز در دسترس نخواهد بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش «فرهیختگان آنلاین»، نیمـکت‌نشـینی مهدی رحمتی شاید بزرگ‌ترین شوک درون خانوادگی استقلال در فصل جاری لیگ برتر باشد؛ اتفاقی عجیب که به‌رغم نمایش نه‌چندان دلچسب رحمتی در چند بازی ابتدای فصل باز هم یک تصمیم کاملا فنی به نظر نمی‌رسد.

درخصوص نیمکت‌نشینی مهدی رحمتی به نظر می‌رسد که علاوه‌بر دور بودن او از وضعیت آرمانی و مورد انتظار کادر فنی استقلال، مسائل پشت‌پرده‌ای دخیل است که البته اثبات آن نیاز به وجود مدارک مستدل و محکمی دارد که به این سادگی نیز در دسترس نخواهد بود.

شاید تنها مدرکی که نشان می‌دهد رحمتی با دلایلی غیرفنی به یک دروازه‌بان ذخیره تبدیل شده است، حرف‌های عجیبی باشد که مدت‌هاست درخصوص او مطرح می‌شود؛ حرف‌هایی که حکایت از مداخلات نامتعارف او در بعضی امور غیرمرتبط به وی دارد و همچنین اتهاماتی که اگر واقعیت داشته باشد، از این دروازه‌بان باتجربه یک چهره مخوف ترسیم خواهد کرد و اعتماد مربیان را به او به پایین‌ترین سطح ممکن تقلیل خواهد داد و همین فرضیه نیز شاید یکی از دلایل نیمکت‌نشینی طولانی‌مدت مرد شماره یک و کاپیتان استقلال باشد.

تازه‌ترین حرف‌ها که البته بیش از حد یک حرف و به واقع اتهامی بزرگ است، روز سه‌شنبه گذشته به نقل از فرزاد مجیدی در یکی از سایت‌های معتبر منتشر شد. سرپرست سابق استقلال که اکنون در تیم نساجی قائمشهر به‌عنوان سرپرست فعالیت می‌کند، درخصوص اتفاقات عجیبی که منجر به برکناری پرویز مظلومی از استقلال شد، می‌گوید: «اینکه در استقلال خیانت شد، شکی نیست. اما مظلومی اسم بیاورد تا من نیز اسم چند نفر را بیاورم. می‌دانید چرا اسم مهدی رحمتی را نمی‌آورم؟ باید صدای مظلومی دربیاید تا من هم اسم بیاورم.»

حرف‌های دوپهلو و کنایه‌آمیز فرزاد مجیدی حکایت از آن دارد که در زمان مربیگری پرویز مظلومی در استقلال یک خیانت سازماندهی شده و دسته‌جمعی علیه او صورت گرفته است؛ موضوعی که اگر ثابت شود، تبعات سنگینی برای بازیکنان خائن و دسیسه‌گران در پی خواهد داشت. این در حالی است که خود مظلومی به‌عنوان کسی که انتظار می‌رود با گفتن حقایق و برطرف کردن شبهات دست به افشاگری بزند، مدت‌هاست سکوت کرده و هیچ صحبتی درخصوص استقلال و اتفاقات آن روزها به زبان نمی‌آورد و در تمام مدتی که از استقلال برکنار شده، فقط چندین بار در لفافه گفته است که تمام خیانتکاران را به خدا واگذار می‌کند. هر چند در همین مدت مظلومی در محافل خصوصی با شفافیت بیشتری از خیانتکاران و بازیکنان که قهرمانی را از او و استقلال گرفتند سخن گفته است، اما هیچ‌گاه حاضر نشده به صورت رسمی پرده از ماجرای خیانت در استقلال بردارد.

اما نکته عجیب درخصوص مهدی رحمتی اینکه او به‌رغم ظاهر موجهی که دارد، به هر دلیلی نتوانسته با مربیان سال‌های اخیر خود ارتباط معقولی داشته باشد و این دقیقا همان بخش اسرار‌آمیز داستان رحمتی است که هیچ‌کس از آن خبر ندارد.

اختلافات شدید او با کارلوس کی‌روش در تیم ملی که منجر به حذف او در اوج آمادگی‌اش شد و اختلافات بعدی با امیر قلعه‌نویی، پرویز مظلومی و علیرضا منصوریان نشان می‌دهد که او به نوعی با تمام مربیان خود مشکل داشته و این موضوع به خودی خود حکایت از شخصیت پشت‌پرده و اسرارآمیزی دارد که در قاب کوچک تلویزیون به چشم نمی‌آید.

البته اینکه رحمتی جواب قانع‌کننده‌ای به اتهامات تازه فرزاد مجیدی داشته باشد یا نه، موضوع بحث ما نیست. چیزی که می‌توان به آن اذعان کرد این است که حضور دوباره رحمتی درون دروازه استقلال با وجود حاشیه‌های زیاد او تقریبا غیرممکن به نظر می‌رسد. به‌خصوص اینکه سیدحسین حسینی در دروازه استقلال بدون اشتباه ظاهر شده تا خلأ رحمتی به چشم نیاید.

در چنین شرایطی شاید تنها اتفاقی که بتواند بار دیگر مهدی را درون دروازه استقلال قرار دهد، یک مصدومیت ناخواسته باشد که حسینی به آن دچار شود. در غیر این صورت باید در بازی‌های آینده نیز مرد شماره یک استقلال را روی نیمکت ببینیم؛ آن‌هم به دلایلی که هیچ‌کس نمی‌داند.

 

* نویسنده : سیدامید صادقی خبرنگار گروه ورزش

نظر شما