شناسهٔ خبر: 22660560 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رویترز:

میانمار و بنگلادش موافقت نامه ای برای بازگرداندن پناهندگان امضا کردند

تهران – ایرنا – خبرگزاری رویترز روز پنجشنبه گزارش داد: میانمار و بنگلادش موافقتنامه ای برای بازگرداندن مسلمانان روهینگیا به خانه خود امضا کردند اما نگرانی در مورد کارشکنی ارتش میانمار وجوددارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از خبرگزاری رویترز، سازمان های حقوق بشری ارتش میانمار را به جنایت علیه بشریت و تجاوزهای دست جمعی به زنان مسلمان این کشور متهم کرده اند. جنایت های ارتش میانمار علیه مسلمانان برای انتقام گیری از افراد مسلح ساکن استان راخینا که به پاسگاه ارتش حمله کرده بودند، صورت گرفت.
ایالات متحده آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد، اقدام ارتش میانمار علیه مسلمانان این کشور که به فرار 620 هزار نفر به بنگلادش منجر شد نمونه ای از ' پاکسازی قومی' است. سازمان ملل متحد نیز در جریان وقوع این فاجعه انسانی، اعلام کرد که فرمانده ارتش میانمار مرتکب جرم بین المللی ' پاکسازی قومی' شده است و از دولت این کشور خواست به این جنایت سازمان یافته پایان دهد.
دولت میانمار با امضای موافقت نامه برای باز گرداندن جمعیت مسلمان این کشور می خواهد از ابعاد فشارهای بین المللی در مورد این فاجعه انسانی بکاهد و از طرف دیگر دولت بنگلادش نمی خواهد اردوگاههای پناهندگان که در ماههای اخیر در خاک این کشور به وجود آمده اند شکل دائمی به خود بگیرد.
به گزارش ایرنا، وزارت امور خارجه بنگلادش با صدور بیانیه ای اعلام کرد: به موجب موافقت نامه، روند بازگشت پناهندگان به خانه خود در میانمار در دو ماه آینده آغاز خواهد شد و اجرای آن با سرعت انجام خواهد شد. یک گروه کاری مشترک در سه هفته آینده برای تنظیم برنامه بازگشت پناهندگان به وطن خود تشکیل خواهد شد.
مینت کیانگ، دبیر دائمی میانمار در وزارت کار، مهاجرت و جمعیت این کشور به رویترز گفت: دولت میانمار آمادگی دارد پناهندگان در بنگلادش را به کشور باز گرداند. او گفت: ورقه هایی برای درج مشخصات فردی در میان پناهندگان توزیع خواهد شد تا قبل از عزیمت به کشور آنها را پر کرده و به مقامهای مهاجرتی میانمار تحویل دهند.
اروپام**1416*شبس*1613*مترجم: صفر سرابی*انتشار دهنده: عبدالله غفاری

انتهای پیام /*

نظر شما