شناسهٔ خبر: 22659880 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مهمترین اخبار اقتصادی پنجشنبه

«آب مناطق زلزله‌زده استاندارد است»، «نظارت بیشتر روی کیفیت نان»، «مستضعف نوازی با چاشنی آوار!»، «پنج عامل آمریکایی گرانی و ارزانی دلار»،‌ «قیمت انواع سکه و ارز در آخرین روز هفته» و «تکان‌های رو به جلو در بورس تهران» از مهمترین عناوین اخبار و گزارش‌های امروز اداره اقتصادی ایسنا است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، خلاصه مهمترین اخبار اقتصادی امروز - پنجشنبه ۲ آذر ماه - در زیر آورده شده است که با کلیک بر روی تیتر هر خبر، متن کامل آن در دسترس خواهد بود.

آب مناطق زلزله‌زده استاندارد است

معاون هماهنگی و پشتیبانی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: در حال حاضر آب شرب تمام مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه قابل شرب است و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

نظارت بیشتر روی کیفیت نان/وزارت کشاورزی قیمت گندم را به نرخ جهانی نزدیک کند

وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد که طی سه سال گذشته نظارت کافی روی نان وجود نداشت به همین دلیل ستاد تنظیم بازار بر نظارت بیشتر تاکید و تعیین نرخ را به بخش خصوصی واگذار کرد.

واژه نشان برای بیشتر مسوولان شناخته شده نیست

دبیرکل خانه کارگر گفت: برای آنکه کالای تولید کارگر ایرانی در کشور خریداری شود باید روی آن برچسب بیگانه زده شود.

دستور ۲ سال استمهال وام "مسکن مهر" را دادم

وزیر راه و شهرسازی در بازدید از پروژه‌های مسکن مهر اسلام آباد غرب گفت: دستور دو سال استمهال تسهیلات واحدهای مسکن مهر را دادم.

قیمت انواع سکه و ارز در آخرین روز هفته

در بازار امروز - پنجشنبه - دلار آمریکا به ۴۱۲۶ تومان رسیده است و سکه تمام یک میلیون و ۴۲۰ هزار تومان عرضه می‌شود که تا حدودی نسبت به روز قبل کاهش قیمت داشته است.

پنج عامل آمریکایی گرانی و ارزانی دلار

هفته گذشته دلار در بازارهای جهانی تحت تاثیر پنج عامل مربوط به آمریکا در نوسان قرار گرفت و در شرایطی متفاوت تقویت و تضعیف شد. این در حالی است که معمولا عوامل خارج از این کشور و به ویژه در اروپا نیز گاها عوامل تاثیرگذاری بر ارزش دلار در بازارهای جهانی هستند.

مستضعف نوازی با چاشنی آوار!

بنا به ادعای کارشناسان، برنامه‌ریزی برای کاهش هزینه‌های ساخت از متری ۶۰۰ هزار تومان به ۳۰۰ هزار تومان و کاهش نرخ نظارت از متری ۲۴ هزار تومان به متری ۳۰۰۰ تومان از دلایل کاهش تاب آوری واحدهای مسکن مهر بوده که اثر خود را حداقل در چهار زلزله اخیر نشان داده است.

از کاهش ارزش پول ملی نترسیم/ افت لیر ترکیه را آباد کرد

نایب رئیس کمیسیون تسهیل کسب و کار اتاق بازرگانی تهران معتقد است که دولت‌ها در ایران پایین آمدن ارزش پول ملی را منفی می‌بینند در حالیکه امروز کشورهایی مثل چین و ترکیه با این اقدام صنعت گردشگری شان را رونق داده‌ و صادرات شان را بهبود بخشیده‌اند.

عکاسی در ثبت‌احوال ممنوع شد

رییس اتحادیه عکاسان و فیلمبرداران گفت: بر اساس حکم دیوان عدالت اداری عکسبرداری برای کارت ملی هوشمند در دفاتر پیشخوان دولت و ثبت احوال غیر مجاز است.

تکان‌های رو به جلو در بورس تهران

هفته گذشته با رشد قیمت جهانی محصولات پایه و معدنی بورس تهران شاهد تکان‌هایی رو به جلو بود در این مدت شاخص کل بازده نقدی و قیمتی توانست بعد از مدتی سقف ۸۹ هزار واحدی را بشکند.

سهم صنایع در آلودگی هوای تهران کمتر از ۱۰ درصد است

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران سهم صنایع در میزان آلودگی هوای تهران را کمتر از ۱۰ درصد دانست.

۲۳ هزار واحد اقتصادی به مدار تولید برگشتند

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از اختصاص ۱۰ هزار میلیاد تومان برای بازسازی و نوسازی صنایع خبر داد و گفت: سال گذشته ۲۳ هزار واحد تولیدی در حوزه کشاورزی و صنعت و معدن به مدار تولید برگشتند.

گاز ۳۷ هزار خانه زلزله زده وصل شد

سخنگوی شرکت ملی گاز ایران به تشریح آخرین وضعیت گازرسانی به مناطق زلزله زده پرداخت و گفت: به طور کلی گاز ۳۷ هزار مشترک زلزله زده تاکنون وصل شده است.

هیچکس مخالف خودکفایی و ممنوعیت واردات گندم نیست

رئیس هیات مدیره کانون انجمن‌های صنفی صنایع غذایی ایران اعلام کرد: هیچ کس از خودکفایی گندم و ممنوعیت واردات آن ناراحت نمی‌شود اما مسئله این است که کیفیت گندم خریداری شده از طریق مدیریت و اختلاط درست، تامین شود و فرایند خرید تضمینی گندم از طریق تغییر جدول پاکی باید اصلاح شود.

رتبه برندینگ ایران در جهان چقدر است؟

معاون وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی می‌گوید وضعیت کشور ما به لحاظ رتبه برندینگ در میان کشورهای منا (منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا) در رتبه ۷۱ قرار دارد.

جاسوسی گوگل حتی با غیرفعال کردن GPS

طبق گزارشهای منتشر شده، گوگل حتی زمانی که سرویس موقعیت‌یابی گوشی‌های هوشمند غیرفعال می‌شود نیز قادر است اطلاعات کاربران را بدست بیاورد.

انتهای پیام

نظر شما