شناسهٔ خبر: 22659205 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

دیدار قائم مقام وزیر خارجه تونس با جهانگیری

قائم مقام وزیر خارجه تونس در دیدار با معاون اول رییس جمهور کشورمان گفت : کشورش برای توسعه و رفع مشکلات جاری، به تجربیات و توانمندی های جمهوری اسلامی ایران نیازمند است.

صاحب‌خبر -

  به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ قائم مقام وزیر خارجه تونس در دیدار با معاون اول رییس جمهور کشورمان گفت : کشورش برای توسعه و رفع مشکلات جاری، به تجربیات و توانمندی های جمهوری اسلامی ایران نیازمند است.
هواپیمای حامل معاون اول رییس جمهور به مقصد بولیوی، برای سوختگیری توقفی در پایتخت تونس داشت که در این مدت کوتاه صبری بشطبجی قائم مقام وزیر خارجه تونس به استقبال و دیدار جهانگیری آمد و با تحسین پیشرفت های جمهوری اسلامی ایران، استفاده از تجربیات کشورمان را در حوزه های مختلف به ویژه علمی،فناوری و مهندسی خواستار شد.
وی همچنین از حمایت های بی دریغ جمهوری اسلامی ایران از ملت تونس قدردانی کرد.
قائم مقام وزیر خارجه تونس همچنین گفت: با بسته شدن پرونده داعش در عراق و سوریه ، بقایای انها به افریقا و از جمله تونس سوق خواهند یافت واین خطر منطقه ما را تهدید می کند.
معاون اول رییس جمهور کشورمان هم با اشاره به سوابق تاریخی برجسته تونس، حمایت های جمهوری اسلامی ایران از ملت و دولت تونس در روزهای سخت یاداورشد و گفت: اراده همه مسئولان ایرانی برای توسعه روابط با تونس جدی است.
‎جهانگیری همچنین برای انتقال تجربیات توسعه ای کشورمان به تونس اعلام آمادگی و تمایل کرد.
‎وی در ادامه داعش را گروهی بی رحم وجنایتکار خواند و از برچیده شدن آنها در عراق و سوریه ابراز خرسندی کرد.

دیدار قائم مقام وزیر خارجه تونس با جهانگیری دیدار قائم مقام وزیر خارجه تونس با جهانگیری دیدار قائم مقام وزیر خارجه تونس با جهانگیری
 

نظر شما