شناسهٔ خبر: 22658771 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: فرهیختگان آنلاین | لینک خبر

پشت پرده استعفای طاهری

دو سال سرپرستی غیرقانونی در پرسپولیس

علی‌اکبر طاهری اما دوسال با عنوان سرپرست موقت در باشگاه فرهنگی-ورزشی پرسپولیس مدیریت کرد و سرانجام تصمیم گرفت به دلیل غیرقانونی بودن سمتی که در باشگاه پرسپولیس عهده‌دار بود صندلی ریاست را رها کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش «فرهیختگان آنلاین»، دو سال سرپرستی موقت دریک باشگاه! مگر می‌شود؟ قانون اجازه می‌دهد به افراد بازنشسته سه‌ماه به‌عنوان سرپرست موقت سمت‌های مهمی همچون مدیریت درباشگاه فرهنگی-ورزشی پرسپولیس را برعهده داشته باشند. نهایت سه ماه دیگر نیز تمدید می‌شود؛ یعنی درمجموع 6ماه اما دوسال سرپرستی موقت نه در قانون به آن اشاره شده و نه اجازه‌اش را صادر کرده‌اند. علی‌اکبر طاهری اما دوسال با عنوان سرپرست موقت در باشگاه فرهنگی-ورزشی پرسپولیس مدیریت کرد و سرانجام تصمیم گرفت به دلیل غیرقانونی بودن سمتی که در باشگاه پرسپولیس عهده‌دار بود صندلی ریاست را رها کند.

در حقیقت یکی از بزرگ‌ترین دلایلی که باعث شد طاهری از مدیریت یا همان سرپرستی باشگاه استعفا دهد همین موضوع بود. چراکه این اواخر پای سازمان بازرسی کل کشور نیز وسط آمده بود و مکررا نامه‌هایی به باشگاه پرسپولیس ارسال می‌شد تا طاهری اگر سوابق ایثارگری دارد به سازمان بازنشستگی ارسال کند تا منع قانونی برای ادامه فعالیت او برداشته شود که طاهری هیچ‌گاه مدارکی دال براینکه سوابق ایثارگری داشته باشد را ارسال نکرده است.

ازسویی مشکلات دیگری که او با وزارت ورزش و جوانان برسر مسائل مالی داشت نیز مزید بر علت شد تا مدیریت پرسپولیس را رها کرده و در اقدامی بحث‌برانگیز جای خود را به مدیر دیگری دهد. دیروز در وزارت ورزش و جوانان نیز بحث برسر این بود که سازمان مدیریتی این باشگاه برهم نخورد که احتمالا انتخاب گرشاسبی می‌تواند در همین راستا باشد. حال گرشاسبی چه اندازه بتواند ازعهده اداره امور برآید مشخص نیست اما حتما او باید حاشیه‌های ناشی از دلایل استعفای طاهری را هم تحمل کند. درباره مدیرعامل سابق باشگاه پرسپولیس یکسری مباحث مالی هم مطرح است.

گفته می‌شود در زمان مدیریت وی یکی از رستوران‌دارهای تهرانی در نقل و انتقالات این باشگاه نقش‌هایی داشته که حالا سروصدای آن بیش از گذشته بلند شده است. ظاهرا این رستوران‌دار در ازای تقبل هزینه‌های اردویی که پرسپولیس در اوکراین برگزار کرد، دو بازیکن اوکراینی را هم به پرسپولیس منتقل کرده و از کنار این انتقال مبالغی را به دست آورده است که ماجرای دخالت این رستوران‌دار در امور نقل و انتقالاتی باشگاه پرسپولیس نیز یکی از دلایل مهمی است که طاهری را برآن داشته تا پیش از آنکه مجبور به ارائه توضیحاتی در این‌باره باشد، پرسپولیس را ترک کند.

البته مسائلی ازجمله پرداخت حقوق‌های شگفت‌انگیز به برخی کارکنان که مورد حمایت همه‌جانبه طاهری بودند نیز یکی دیگر از دلایل جدایی او از این باشگاه محسوب می‌شود که طاهری ترجیح می‌دهد بی‌آنکه توضیحی درخصوص این ابهام داشته باشد بی‌سروصدا از این باشگاه برود. تصمیمی که یک بی‌احترامی آشکار به شعور هواداران این باشگاه بزرگ مردمی محسوب می‌شود. چراکه لااقل انتظاری که از این مدیر می‌رفت این بود که خیلی شفاف دلایل استعفای خود را بیان کند تا افکار عمومی بدانند که چه عواملی باعث شده او از سمت خود استعفا دهد.

 

استعفای طاهری: این بار کار تمام شد

بالاخره داستان استعفاهای طاهری جدی شد. وزیر و هیات‌مدیره پرسپولیس با استعفای او موافقت کردند و پرسپولیس دوباره بدون مدیرعامل شد. طاهری بیش از دو سال مدیر پرسپولیس بود. با حضور او و برانکو، پرسپولیس درخشان‌ترین تیم سال‌های اخیرش را ساخت و از بحران 10 ساله به‌درآمد. با این عملکرد، طاهری امروز با ژستی قهرمانانه از باشگاه خواهد رفت. باشگاهی که این روزهای آخر حواشی‌اش بسیار بود و دورنمایش مبهم.

قرارداد برانکو آخر فصل تمام می‌شود، پرسپولیس از دو پنجره نقل و انتقالاتی محروم است، آن هم در حالی که برخی بازیکنان تاثیرگذارش مشخصا افت کرده‌اند، مشکلات مالی همچون همیشه هست. در این شرایط رفتن شاید خیلی به ضرر طاهری نباشد، در روزهایی که هواداران هم دوستش دارند. احتمالا همیشه از او با عنوان مدیری موفق یاد خواهد شد و شاید هم دفعاتی دیگر گزینه مدیریت پرسپولیس شود. با رفتن او پرسپولیس بار دیگر وارد چرخه انتخاب مدیر خواهد شد. حالا فشارها روی وزیر و معاونانش است که می‌گویند این روزهای آخر با طاهری خوب نبوده‌اند و بر سر راهش مانع ایجاد کرده‌اند.

 

* نویسنده : حمیدرضا عرب روزنامه‌نگار

نظر شما