شناسهٔ خبر: 22654583 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

آغاز نخستین دوره مسابقات جهانی هنرهای رزمی سواره در یزد

یزد- ایرنا- نخستین دوره مسابقات جهانی هنرهای رزمی سواره، روز پنجشنبه طی آیینی در منطقه تاریخی و گردشگری 'سریزد' از توابع شهرستان مهریز استان یزد آغاز شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا این مسابقات به مدت 2 روز و با حضور 25 سوارکار از کشورهای مجارستان، لهستان، قطر، فنلاند، فرانسه، سوئد، رومانی، بلغارستان، آلمان، کره جنوبی و ایران برگزار می شود.
استاندار یزد در آیین افتتاحیه آن، برگزاری مسابقه های جهانی هنرهای رزمی سواره را نخستین رخداد مهم در استان پس از جهانی شدن شهر یزد عنوان کرد و گفت: برگزاری این رقابتها گامی مهم در راستای توسعه صنعت اسب و بهره گیری از توانمندی های موجود برای معرفی استان است.
محمود زمانی قمی افزود: در قالب برگزاری چنین رخدادهای جهانی می توان بیش از گذشته توانمندی های تاریخی، فرهنگی، طبیعی استان یزد و مناطق روستایی را در منظر دید جهانیان قرار داد.
وی فراهم کردن زمینه فعالیت بخش خصوصی در عرصه های مختلف و به خصوص ورزش را یکی از مهمترین رویکردهای دولت عنوان و اظهار امیدواری کرد مسابقه های جهانی هنرهای رزمی سواره در سالهای آینده هم به میزبانی استان یزد برگزار شود.
در این آیین مجید سریزدی دبیر اجرایی مسابقه ها با ارایه گزارشی از منطقه تاریخی و گردشگری سریزد مهریز، بر آمادگی تداوم اینگونه مسابقه ها با همکاری مسئولان تاکید کرد.
مسابقات سوارکاری سنتی رزمی با لباس ویژه و سنتی برگزار می شود و سوارکاران این رشته ورزشی، سوار بر اسب، اهداف مورد نظر را با تیر و کمان هدف قرار می دهند.
با تحقیقات صورت گرفته و مستندهای موجود مشخص شده است ایران قدیمی‌ترین تاریخچه را در هنرهای رزمی سواره دارد.
این رقابت ها همراه با برنامه های متنوع فرهنگی و بازدید سوارکاران از آثار تاریخی یزد و شهرستان مهریز برگزار می شود.
روستای سریزد با یکهزار نفر جمعیت در 10 کیلومتری شهر مهریز قرار دارد.
استان یزد دارای 300 باشگاه و افزون بر 6 هزار راس اسب اصیل عرب است.
7536 و 7532/ 6197 خبرنگار: کاظم سبحان زاده** انتشار: فلاح
irnayazdd@

نظر شما