شناسهٔ خبر: 22648511 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نماینده اهل سنت مجلس: داعش با هدف تخریب چهره رحمانی اسلام روی کار آمد

زاهدان - ایرنا - نماینده اهل سنت مردم خاش سیستان و بلوچستان در مجلس شورای اسلامی گفت: گروه تروریستی و تکفیری داعش با هدف تخریب چهره رحمانی اسلام روی کار آمد و نابود کردن مسلمانان از دیگر نقشه های پشت پرده دشمنان با تشکیل این گروه جنایتکار بود.

صاحب‌خبر -

علی کرد روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: خداوند را سپاسگزاریم که با تشکیل جبهه مقاومت و ایستادگی رزمندگان سپاه اسلام با فرماندهی سردار سرافراز حاج قاسم سلیمانی گروه تکفیری داعش شکست خورد.
وی با تاکید بر اینکه ادامه فعالیت داعش حیات اسلام را با خطر مواجه می ساخت، این پیروزی شیرین و غرور آفرین را به رهبر معظم انقلاب، تمام مسلمانان جهان و ملت شجاع ایران تبریک گفت.
وی بیان کرد: داعش یک غده سرطانی بود که با همت و اراده رزمندگان اسلام در عراق و سوریه به ویژه سربازان ولایت مدار ایرانی نابود شد و دشمن از رسیدن به اهداف شوم و ننگین اش ناکام ماند.
نماینده مردم خاش در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ادامه حیات داعش که با حمایت های آمریکا و رژیم صهیونیستی و سران مستکبر منطقه خاورمیانه و سرسپردگان آمریکایی شکل و قوت گرفت، به طور قطع به ضرر اسلام بود و چهره رحمانی و اخلاقی اسلام را در نگاه مردم دنیا زشت جلوه می داد.
کرد گفت: اسلام با هر گونه خشونت و افراط گرایی، تندروی، تکفیر و نابود کردن انسان ها مخالف است.
وی ادامه داد: فتنه داعش برای نمایش نوعی چهره خشن به نام اسلام بود که دشمنان می خواستند به وسیله این گروه اسلام واقعی را خدشه دار و به مسلمانان در سرتاسر دنیا ضربه وارد کنند.
وی از هوشیاری، آگاهی و بصیرت ملت ایران، سوریه و عراق به خاطر مقابله با فتنه داعش قدردانی کرد زیرا اگر این ایستادگی و دفاع از حقوق انسان های مظلوم و بی دفاع نبود اسلام در دنیا با خطرات فراوانی رو به رو می شد.
گروه موسوم به «دولت اسلامی عراق و شام» (داعش) سال 1393 شمسی(2014 میلادی) ورود خود را به شکلی خونین و پر سر و صدا در عراق اعلام کرد.
پس از چندی ابوبکر البغدادی سرکرده این گروه تروریستی- تکفیری ادعای تاسیس خلافت کرد و خود را خلیفه خواند.
داعش با خلافتی که با شیوه «قهر و استیلا» پی ریزی شده بود، با بهره گیری از راهبرد رعب و وحشت تلاش کرد به مطامع شیطانی خود دست پیدا کند.
این گروه تکفیری در راستای هویت سازی جعلی برای خود داعیه احیای خلافت اسلامی را داشت و شیعیان، علویان و مسیحیان و حتی اهل تسنن را در برابر هویت خود تصور می کرد.
حمایت های مالی، تسلیحاتی و اطلاعاتی برخی کشورها از داعش منجربه پیشروی میدانی آنها در برهه هایی از زمان شد.
با پیروزی جبهه مقاومت اسلامی عراق و سوریه بر فتنه تروریسم تکفیری و پایان یافتن سیطره داعش که با پایین کشیدن پرچم این گروه آمریکایی - صهیونیستی در'ابوکمال' رقم خورد، گروه تکفیری- تروریستی داعش رو به نابودی نهاد.
7310**3213 خبرنگار: محمد امین میربلوچزهی **انتشار دهنده: اکبر نوری

نظر شما