شناسهٔ خبر: 22647671 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

استاندار کرمانشاه:

۷ هزار واحد صنفی در مناطق زلزله زده خسارت دیدند

کرمانشاه- استاندار کرمانشاه گفت: ۷ هزار واحد صنفی در مناطق زلزله زده خسارت دیدند و ۳۴۷ میلیارد تومان تسهیلات برای واحدهای آسیب دیده نیاز داریم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، هوشنگ بازوند در نشست مشترک با وزیر کار و امور اجتماعی و هیئت همراه که شامگاه چهارشنبه در شهر زلزله زده سرپلذهاب برگزار شد، اظهار داشت: یک زلزله ی مهیب و بی‌سابقه در کرمانشاه اتفاق افتاده که آسیب فوق‌العاده بالایی به زیرساخت‌ها و شهرها و روستاهای مناطق زلزله زده استان زده است.

استاندار کرمانشاه بیان کرد: سفر پر برکت رهبر معظم انقلاب به مناطق زلزله زده موجب قوت قلب و تسکین آلام مردم آسیب دیده شد. همچنین پیام دلگرم کننده ایشان موجب یک وفاق و همدلی فراگیر میان مسوولین و مردم گردید.

بازوند افزود: مقام معظم رهبری در نشستی که با مدیران و مسئولان داشتند، بر مدیریت متمرکز و جهادی و سرعت عمل در کار  تاکید جدی داشتند که این رهنمودها در سرلوحه کارها و فعالیت های مدیران قرار گرفته است.

وی در ادامه گفت: با توجه به در پیش بودن زمستان، مناطق زلزله زده در شرایط سختی به سر می‌برند و باید هر چه زودتر از مرحله اسکان اضطراری به اسکان موقت برسیم.

استاندار کرمانشاه با تاکید بر اینکه تمام توان خود را برای تسریع در ایجاد اسکان موقت به کار خواهیم گرفت: سازمان بهزیستی در روند امداد و نجات حضور خوبی داشت که جای تقدیر دارد.

بازوند، حضور وزیر کار و امور اجتماعی را فرصتی برای کمک به اشتغال منطقه دانست و گفت: نرخ بیکاری در استان بسیار بالاست و در رتبه‌های اول قرار دارد و این زلزله موجب بیکاری بسیاری از جوانان شهر ای زلزله زده شده است.

۵۷۵ واحد صنعتی دامی و ۸۳۰۰ واحد سنتی خسارت دیده اند

وی تاکید کرد: مدیریت ارشد استان تمام توان خود را به کار گرفته است تا این تهدید را تبدیل به یک فرصت برای استان کند و دستیابی به این مهم دور از دسترس نیست.

بازوند با بیان اینکه بسیاری از واحدهای صنعتی، تولیدی، کشاورزی و گردشگری استان بر اثر زلزله آسیب دیده‌اند، افزود: این مردم هم آسیب ۸ سال جنگ را متحمل شده اند و هم آسیب های یک زلزله بزرگ را متحمل شده اند و سخت نیازمند کمک هستند.

استاندار کرمانشاه با اشاره به اینکه ۷ هزار واحد صنفی در مناطق زلزله زده دچار خسارت شده‌اند و نیازمند یاری هستند، افزود: در حوزه صنعت نیازمند ۳۴۷ میلیارد تومان تسهیلات سرمایه در گردش و سرمایه ثابت برای واحدهای آسیب دیده هستیم.

وی بیان کرد: ۵۷۵ واحد صنعتی دامی و ۸۳۰۰ واحد سنتی خسارت دیده اند که این ها نیازمند کمک های بلاعوض هستند. در مجموع در حوزه کشاورزی نیازمند ۳۸۵ میلیارد تومان تسهیلات برای کمک به واحدهای آسیب دیده هستیم.

بازوند افزود: با توجه به بالا بودن نرخ بیکاری، حداقل ۲۰۰ میلیارد تسهیلات برای صندوق کارآفرینی امید در استان لحاظ شود تا در اختیار مشاغل خانگی قرار گیرد.

وی تاکید کرد:  برقراری بیمه بیکاری برای افرادی که بیکار شده اند در این شرایط بسیار مهم است که امیدواریم در این زمینه کمک شود.

بازوند افزود: آغاز سریع ساخت و سازها نیازمند پرداخت سریع تسهیلات توسط بانک ها است که امیدواریم مساعدت های لازم در این زمینه انجام شود و مردم گرفتار بوروکراسی‌های اداری بانک‌ها نشوند.

نظر شما