شناسهٔ خبر: 22647353 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

در گفتگو با مسئول بسیج علمی و پژوهشی استان خراسان شمالی؛

تا سقف 500 میلیون ریال وام بلاعوض و کم بهره به مبتکرین پرداخت می شود/ 9 ماه کسر خدمت با یک ابتکار

مسئول بسیج علمی و پژوهشی استان خراسان شمالی گفت: به منظور حمایت از علم و دانش، از 10 تا 500 میلیون ریال وام بلاعوض و کم بهره به مبتکرین و مخترعین اعطا می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  پایگاه خبری بجنا؛ هادی محمدزاده در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری بجنا، گفت: اصلی ترین وظیفه بسیج علمی، حمایت از طرح، ایده و ابتکاراتی است که جنبه کاربردی دارد.

وی با بیان اینکه برداشت دشوار پنبه، مشکلی است که امروزه تمامی تولید کنندگانش با آن دست و پنجه نرم می کنند و این امر سبب کاهش انگیزه کشاورزان در کشت و تولید پنبه شده است؛ گفت: توسط یکی از مبتکرین استان دستگاهی ابداع شده است که این دشواری را به شدت کاهش داده و سبب سهولت کار کشاورزان پنبه شده است.

وی افزود: نمونه های از این دستگاه برای خراسان رضوی ارسال شده است و هم چنین استان گلستان نیز اعلام نیاز کرده است؛ از این رو امید است که از واردات پنبه به سمت تولید آن برویم.

محمدزاده اظهار داشت: آلومینا یا اکسید آلومینیوم ماده ای ست که در تولید کاشی و سرامیک کاربرد فراوان دارد و سالانه نزدیک به سه هزار تن واردات آلومینا در کشور صورت می گیرد.

وی ادامه داد: پروژه آلفا آلومینا که هم اکنون در استان رو به اقدام است در جهت تامین نیاز داخل به این ماده، قدم برداشته است و با حمایت و همت مسولین پیشرفت بیشتری خواهند داشت.

وی بیان داشت: یکی دیگر از ایده هایی که سبب رفع نیاز و مشکلات قشر عظیمی از جامعه امروزست، تلفن همراه نابینایان است که توسط یکی از جوانان مبتکر استان طراحی شده است و تا کنون مورد استقبال قشر عظیمی از نابینایان شده است.

مسئول بسیج علمی استان افزود: دستگاه تراش شیشه و کریستال که به سبب سودآوری و اشتغال زایی، اخیرا مورد حمایت ما قرار گرفت؛ با طراحی و پرداخت روی ظروف کریستالی می تواند سبب افزایش قیمت آنها تا 7 برابر شود که می تواند بسیار سودمند باشد.

وی با بیان اینکه حمایت های ما از 10 تا 500 میلیون ریال قابل افزایش است؛ گفت: با توجه به افزایش وابستگی روزافزون کشور به سایر کشورها، هدف اصلی ما اثبات شعار "ما می توانیم" است و امید بر آن است که با تکیه بر شعار سال، بتوانیم در راه تحقق آن قدم برداریم.

وی افزود: بسیج علمی قادر است برای افرادی که ابتکاراتی در زمینه های دفاعی و در جهت رفع نیازای اساسی کشور دارند؛ تا 9 ماه کسری خدمت سربازی دریافت نماید.

انتهای پیام/ براتی

 

برچسب‌ها:

نظر شما