شناسهٔ خبر: 22646514 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

کرمانشاه سرد؛ نیاز به کانکس, وسایل گرمایشی و تأسیساتی + فیلم

با ورود سامانه های بارشی و سرد شدن هوا لزوم نیاز سنجی، ساماندهی و مدیریت بیشتر کمک های ارسالی به زلزله زدگان به همت مسوولان بیش از پیش احساس می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اصفهان؛
کرمانشاه سرد؛ نیاز به کانکس, وسایل گرمایشی و تأسیساتی + فیلملزوم نیاز سنجی، ساماندهی و مدیریت بیشتر کمک های ارسالی به زلزله زدگان
براساس گزارش های رسیده  از مناطق زلزله زده کرمانشاه این روزها، نیاز مردم دیگر چادر و پتو و آب معدنی نیست و خیّران مردمی و نهاد های دولتی باید باتوجه به نیاز زلزله زدگان نسبت به ارسال کمک ها اقدام کنند.
برخی از شهروندان اصفهانی در اقدامی خودجوش نسبت به تهیه وسایل تأسیساتی از جمله لوله ها آب و انتقال فاضلاب؛ وسایل الکترونیکی مانند لامپ , مهتابی, سیم و کابل برق؛ وسایل گرمایشی مانند والور و هیتر برقی اقدام کرده و درصدد ارسال آن به مناطق زلزله زده هستند.
نگاه مردم در این میان بیشتر به رسانه های مجازی و صدا و تصویر مردم زلزله زده بود و این نگاه تا جایی پیش رفت که انعکاس خبرهای توزیع نامناسب کمک های مردم و برخی از سوء مدیریت ها، مردم را دست بکار کرد تا برای ارسال کمک ها به نهاد های دولتی و کشوری اعتماد نکنند.
برخی هم از این آب گل آلود شده بر اثر زلزله، به فکر گرفتن ماهی شدند و  با باز کردن صفحات شخصی در فضای مجازی نسبت به هدایت کمک های مردم در حساب های خود و مصادره آن، تلاش فراوان کردند.
در این میان هم بودند، افراد مشهوری که از شهرت خود، نه در خلاف جهت ، بلکه در سمت همدلی و همیاری با مردم مصیبت دیده استفاده کردند و بدور از جوّ زدگی با جمع آوری کمک های نقدی و غیر نقدی و ارسال مدبرانه آنها به کرمانشاه، برای کاهش آلام زلزله زدگان تلاش کردند.
ارتش و سپاه و نیروی انتظامی و هلال احمر هم بدور از سیاسی بازی مشغول انجام وظایف محوله خود شدند و اگر نبود این تدبیر حکیمانه رهبر معظم انقلاب در بسیج قوای نظامی، معلوم نبود، خط کش مصیبت زدگی مردم غرب، چه عدد و رقمی را در تاریخ ثبت می کرد.
حال شاید، در خواست کرد زبانان ایران اینست: خیّرانی که به هر صورتی برای تسلی دل مردم کرمانشاه تلاش می کنید، از این پس با نیاز سنجی، ساماندهی و مدیریت بهتر کمک های ارسالی، به فکر مرزنشینانی باشید که تا ایران پابرجاست از این آب و خاک دفاع کرده و می کنند.  
و در پایان شما را به خواندن دو خبر که  با انعکاس خوش فکری شهروندان اصفهانی در ارسال کمک ها همراه است دعوت می کنم.

کمک های جمع آوری مردمی از سوی هیات رزمندگان اسلام به مناطق زلزله زده در غرب کشور ارسال شد.
مسئول هماهنگی ارسال کمک ها به زلزله زدگان غرب کشور گفت: امروز دو کامیون حامل « پتو، فرش، موکت و پوشاک» و یک کامیون شامل 5 هزار جفت کفش برای آسیب دیدگان زلزله غرب کشور ارسال می شود.
علی تیموری افزود: ارزش مالی کمک های ارسالی هیات رزمندگان اسلام به مناطق زلزله زده در غرب کشور حدود 600 میلیون ریال است.

انجمن انبوه سازان اصفهانی 100 دستگاه کانکس برای اسکان موقت زلزله زدگان غرب کشور اهدا کردند.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: همچنین انبوه سازان خواستار تامین 10 دستگاه تریلر برای حمل این تعداد کانکس به مناطق زلزله زده استان کرمانشاه شدند.

120کانکس؛هدیه انبوه سازان و اتحادیه میادین میوه و تره بار اصفهانی برای اسکان زلزله زدگان
 

منصور شیشه فروش افزود: باتوجه به فصل سرما و بارندگی، خیران مسکن ساز این تعداد کانکس را برای اسکان موقت زلزله زدگان در فصل سرما در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه منتقل می کنند.

 

باحضور 37 کارشناس ارزیابی از اصفهان مجهز به 70 کمپرسی، پنج بیل مکانیکی و شش لودر در مناطق زلزه زده سرپل ذهاب، تاکنون 26 واحد آواربرداری شده است.
رئیس اتحادیه میادین میوه و تره بار اصفهان دیروز هم با بیان اینکه اتحادیه میادین میوه و تره بار بعد از زلزله دلخراش کرمانشاه ۱۱۰چادر مسافرتی به کرمانشاه ارسال کرد گفت: چادرهای مسافرتی ارسال شده در برابر بارندگی مقاوم نیست که با توجه به سرمای پیش رو و بارندگی در مناطق زلزله زده 20کانکس ارسال شد.
ناصر اطرج با بیان اینکه هزینه هر کانکس حدود سه و نیم میلیون تومان است گفت: 20کانکس با هفت تریلی بارگیری و عازم کرمانشاه و سرپل ذهاب ارسال شد.

نویسنده و تنظیم کننده: دستجردی


نظر شما