شناسهٔ خبر: 22646454 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

بانک شهر برای ساخت مراکز آموزشی و بهداشتی آسیب دیده اعلام آمادگی کرد

قصرشیرین- ایرنا- مدیرعامل بانک شهر از اعلام آمادگی سامانه بانکی برای ساخت مراکز آموزشی و بهداشتی آسیب دیده ناشی از زلزله اخیر در غرب استان کرمانشاه خبر داد.

صاحب‌خبر -

حسین پورزرندی روز چهارشنبه در حاشیه دیدار با استاندار کرمانشاه در سرپل ذهاب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با تسلیت جان باختن شماری از مردم در حادثه زلزله 7 و سه دهم ریشتری 21 آبان در استان کرمانشاه افزود: بانک شهر در نخستین ساعات وقوع زلزله، کمک های مردمی و نیازهای اولیه را در قالب هشت کامیون به منطقه اعزام کرد.
وی اظهار کرد: با توجه به اینکه نظام بانکی و سامانه بانکی منسجم است، از این رو کمیته متشکل از بانک های خصوصی و دولتی برای تامین نیازها تشکیل شده است.
مدیرعامل بانک شهر افزود: همچنین این بانک برای ساخت بنگاه های اقتصادی کوچک در مناطق آسیب دیده ناشی از زلزله اخیر در استان کرمانشاه، آمادگی دارد.
پورزندی بیان کرد: با توجه به اینکه شهرداری ها سهام داران ما هستند، امهال و استمهال وام های آن را در قالب سامانه بانکی را نیز در دستور کار داریم و قرار است کمکی به زیرساخت ها ی شهرداری نیز داشته باشیم.
وی گفت: تاکنون طبق گفته استاندار کرمانشاه، خیران برای ساخت 16 مدرسه اعلام آمادگی کرده اند و ما نیز از مجموع 89 مدرسه آسیب دیده هر آنچه که از این تعداد را خیران تقبل کردند، بقیه را می سازیم و سیمان ساخت این واحدها نیز از سوی خیران تامین می شود.
وی اضافه کرد: علاوه بر ساخت 73 مرکز آموزشی، آمادگی برای ساخت مراکز درمانی و بهداشتی را نیز در قالب سامانه بانکی در مناطفق زلزله زده غرب استان کرمانشاه داریم.
وی با بیان این که چهار دستگاه آی تی ام های سیار در مناطق زلزله مستقر شده و یک دستگاه نیز به ازگله ارسال شد، گفت: برای نظام بانکی آمادگی داریم و مشکلی از نظر پول رسانی نداریم و همه را متقبل شده ایم و این جزء وظیفه ماست.
وی افزود: شهرداری ها جز دستگاه های خدمات رسان هستند ما هم کمک می کنیم و با انسجامی که در سیستم بانکی است تلاش می کنیم خدمات چشم گیری داشته باشیم زیرا اقتصاد ما بانک محور است.
زلزله 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب مرکز کرمانشاه رخ داد که تاکنون 444 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشته است.
این زلزله به هفت شهرستان و بیش از یک هزار روستای استان کرمانشاه خسارت وارده کرده است.
در این زلزله حدود 30 هزار واحد مسکونی به طور کامل تخریب و یا دچار خسارت کلی و جزئی شده است.
7079/3012/8066 خبرنگار:نازنین باباخانی **انتشار دهنده:علی مولوی

انتهای پیام /*

نظر شما