شناسهٔ خبر: 22645020 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیر کل مدیریت بحران استانداری خوزستان:

خلاء آموزش برای مقابله با بحران‌ها در دستگاهای اجرایی احساس می‌شود

صاحب‌خبر -

کیامرث حاجی زاده روز چهارشنبه در حاشیه نشست بررسی و تدوین برنامه جامع آموزش مدیریت بحران استان به ایرنا گفت: آموزش از جایگاه ویژه‌ای در همه حوزه‌ها برخوردار است و در مدیریت بحران نیز باید نقش آن را جدی بگیریم.
وی افزود: بسیاری از مشکلات و تلفات در اثر نبود آگاهی کافی اتفاق می افتد چراکه فرد نمیداند در آن لحظه یا موقعیت در مقابله با حوادث چه کند.
مدیر کل مدیریت بحران استانداری خوزستان با تاکید بر این که مسئولان، متولیان امور و مردم به عنوان جامعه هدف، آموزشهای لازم را برای اینگونه موقعیتها ندیده اند اظهار کرد: هر چند بودجه و اعتبار مهم و ضروری است اما با منابع مالی متفرقه که در دستگاه ‌های اجرایی وجود دارد می‌توان مسایل آموزشی را حل کرد.
وی تاکید کرد: در استان خوزستان هر مساله ای پیش بینی نشود به بحران تبدیل می‌شود برای همین توجه به اهمیت کارگروههای تشکیل شده در مدیریت بحران ضروری است در واقع میتوان گفت مهمترین رکن و اصل در مدیریت بحران محسوب می شوند لذا باید مورد توجه دستگاههای اجرایی استان قرار گیرند و در اولویت باشند.
حاجی زاده اظهار کرد: حال که سازمان مدیریت بحران کشور نسبت به تهیه و تنظیم برنامه جامع آموزش مدیریت بحران و ابلاغ به استان ها اقدام کرده می طلبد مدیران دستگاهها با جدیت بیشتری فعالیت کنند و با وجود کمیته علمی، آموزشی و پژوهشی، برنامه جامع ما نمونه ای برای کشور شود و به نتایج مطلوب دست یابیم.
در این نشست جامع بودن طرح در چهار مرحله مدیریت بحران، لحاظ اعتبارات از سوی دستگاههای اجرایی عضو کارگروه در خصوص برنامه مدیریت بحران، ارایه بولتن آموزشی دستگاه‌های اجرایی به مدیریت بحران، تحویل برنامه جامع کمیته های علمی، آموزشی و فنی به مدیریت بحران تا 10 آذر سال جاری، مصوب شد.
7164/6002
خبرنگار: عاطفه جوادی**انتشار: کبری آقازری

انتهای پیام /*

نظر شما