شناسهٔ خبر: 22644130 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

داعش تمام شد اما فتنه استکبار ادامه دارد

مشاور و دستیار عالی فرمانده کل قوا: با پایان داعش در عراق و سوریه، آمریکایی ها، صهیونیست ها و سعودی ها، توطئه های خودشان را در مناطق دیگر ادامه می دهند.

صاحب‌خبر -

سیطره داعش در منطقه پایان یافت اما فتنه استکبار ادامه داردسردار سرلشکر پاسدار سیدیحیی رحیم صفوی در حاشیه همایش یاوران وقف استان تهران در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما با تاکید بر اینکه این پایان تسلط داعش بر سرزمین سوریه و عراق است نه پایان داعش افزود: آمریکایی ها، صهیونیست ها و برخی از کشورهای منطقه طرح بزرگی برای ایجاد فتنه، ناآرامی و تجزیه کشورهای اسلامی و ناتوانمندسازی اقتصادی دولت های محور مقاومت دارند تا از این طریق امنیت رژیم صهیونیستی را تامین کنند.

وی با تاکید بر اینکه داعش پاتک آمریکا و اسرائیل برای مقابله با موج بیداری اسلامی بود که داشت از کنترل آن ها خارج می شد،گفت: آمریکا و رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای مرتجع منطقه و به طور خاص رژیم سعودی طرح های خودشان را در مناطق دیگر ادامه می دهند؛ ممکن است به افغانستان یا پاکستان بیایند یا به شمال آفریقا و به سراغ کشورهای اسلامی آفریقایی بروند یا حتی ممکن است به آسیای مرکزی بروند.
­

مشاور و دستیار عالی فرمانده کل قوا با تاکید بر اینکه ممکن است توطئه ها به صورت سیاسی باشد مانند همین اتفاقی که برای سعد حریری رخ داد و اینها به سمت لبنان حرکت کردند افزود: به نظر بنده هم دولتمردان و هم اندیشمندانی که به فکر حکومتشان هستند، هم نیروهای مقاومت و هم انقلاب اسلامی بایستی سناریوهای مختلفی را پیش بینی کنند که در چه مکانی و به چه صورتی این توطئه ها ممکن است رخ دهد.

سردار سرلشکر رحیم صفوی با تاکید بر اینکه نیروهای خوش فکر، اندیشمند و سیاستمداران باید با اشراف اطلاعاتی توطئه های دشمن را پیش بینی کنند، گفت: سازمان سی آی ای آمریکا و سازمان های اطلاعاتی پشت سر اینها هستند، ما گزارشی داریم که وقتی همین آمریکایی ها در سال 2003 عراق را اشغال کردند با برپایی چادرهایی شروع به آموزش های عقیدتی سیاسی و آموزش های نظامی به یکسری افراد کردند، مسئولان اطلاعاتی ارتش عراقی فیلمی به ما نشان دادند که نشان می داد ابوبکر البغدادی در یکی از این چادرها درحال آموزش دیدن توسط آمریکایی ها بود.

وی با طرح این سوال که ابوبکر البغدادی اکنون در عراق و سوریه نیست چطور او را نجات دادند، گفت: ما اطلاعاتی داریم که آمریکایی ها، داعشی ها را از عراق و سوریه به افغانستان می برند برای چه این کار را می کنند آیا هدف آسیای مرکزی است؟ آیا هدف هند است؟ یا مسلمانان چین؟.
­

مشاور و دستیار عالی فرمانده کل قوا افزود: اکثر شهرهای سوریه و عراق مخصوصا شهرهای اهل تسنن تخریب شده است ، بازسازی این دو کشور شاید صدها میلیارد دلار هزینه داشته باشد و امیدواریم که خداوند کمک کند ملت های اسلامی و دولت های مردمی مستقل از شر فتنه جدیدی که آمریکا، صهیونیست ها و برخی کشورها می خواهند ایجاد کنند خودشان را نجات دهند.

نظر شما