شناسهٔ خبر: 22642434 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل بهزیستی لرستان:

رشد ۲۰ درصدی طلاق در کوهدشت/ضعف مهارت زندگی عامل اصلی طلاق است

خرم‌آباد- مدیرکل بهزیستی لرستان با اشاره به رشد ۲۰ درصدی طلاق در شهرستان کوهدشت گفت: ضعف در مهارت‌های زندگی عامل اصلی طلاق در استان است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، اسدالله حیدری ظهر چهارشنبه در ستاد ساماندهی امور جوانان لرستان با اشاره به اینکه لرستان در گذشته جزو استان های با ریسک بالای اعتیاد بود، اظهار داشت: خوشبختانه در حال حاضر لرستان در میان استان های با ریسک پایین اعتیاد قرار گرفته و رتبه ۱۱ کشور دارد.

وی با بیان اینکه فقر عمومی و پایین بودن سرانه درآمد و گذر استان از حالت سنتی به مدرن زمینه ساز بروز آسیب های اجتماعی شده است، تصریح کرد: با این حال در حوزه آسیب های اجتماعی وضعیت خوبی در بین استان ها داریم و رتبه ۱۰ را در کشور داریم.

مدیرکل بهزیستی لرستان خاطرنشان کرد: آمار طلاق در لرستان ۲.۹ درصد بوده که نسبت به کشور با نُرم ۵.۳ درصدی، وضعیت استان خوب است.

حیدری با بیان اینکه شهرستان کوهدشت یکی از بیکارترین شهرستان های لرستان است و ۲۰ درصد رشد طلاق داشته است، تصریح کرد: پس از آن شهرستان های بروجرد، سلسله و دلفان دارای بیشترین آمار طلاق هستند.

وی با اشاره به اینکه ۳۲ درصد افرادی که طلاق می گیرند جوانان هستند، گفت: ۳۰ درصد افرادی که ازدواج می کنند زیر ۲۰ سال سن دارند، در نتیجه ضعف مهارت های زندگی عامل اساسی در طلاق است.

مدیرکل بهزیستی لرستان یادآور شد: بر خلاف باور عموم مردم که فقر را علت طلاق می دانند، اما ۶۰ درصد افراد به دلیل نداشتن مهارت های زندگی طلاق می گیرند.

حیدری از همکاری دستگاه های مختلف برای فرهنگ سازی در خصوص ازدواج و ارائه مهارت های زندگی به جوانان در استان خبر داد و گفت: در قالب تفاهم نامه های منعقد شده، مهارت های زندگی به دانش آموزان، دانشجویان و سربازان آموزش داده می شود.

نظر شما