شناسهٔ خبر: 22641559 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا قدیمی | لینک خبر

"گنجينه دل" سردار فيروزآبادی منتشر شد

اين کتاب با زندگينامه وي شروع و در ادامه از وقايع دوران پيروزي انقلاب اسلامي در مشهد مقدس و تظاهرات مردمي عليه رژيم طاغوتي شاه، بستن مدرسه علميه نواب، دستگيري توسط ساواک، وقايع دانشگاه علوم پزشکي مشهد و ورود حضرت امام خميني(ره) به ايران، خاطراتي بازگو مي‌شود.

صاحب‌خبر -
دفتر پژوهش و بررسيهاي خبري: کتاب "گنجينه دل" خاطرات سرلشکر بسيجي دکتر "سيدحسن فيروزآبادي" رئيس ستاد کل نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران مي باشد که توسط بنياد حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس منتشر شده است. در اينجا به معرفي اين اثر ارزشمند مي پردازيم:

عنوان: " گنجينه دل "
نويسنده: سرلشگر دکتر سيد حسن فيروزآبادي

معرفي کتاب:
کتاب "گنجينه دل" دربرگيرنده خاطرات سرلشکر بسيجي دکتر "سيدحسن فيروزآبادي" رئيس ستاد کل نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران است.

اين کتاب با زندگينامه وي شروع و در ادامه از وقايع دوران پيروزي انقلاب اسلامي در مشهد مقدس و تظاهرات مردمي عليه رژيم طاغوتي شاه، بستن مدرسه علميه نواب، دستگيري توسط ساواک، وقايع دانشگاه علوم پزشکي مشهد و ورود حضرت امام خميني(ره) به ايران، خاطراتي بازگو مي‌شود.

سرلشکر فيروزآبادي همچنين از چگونگي برقراري ارتباط با حضرت‌ آيت ‌الله خامنه‌اي قبل از پيروزي انقلاب اسلامي و فعاليت‌هايش در مسجدهاي مشهد از جمله مساجد پنج‌ تن (ع)، حضرت امام حسن مجتبي(ع)، کرامت و فيل و تشکيل انجمن اسلامي جوانان سخن گفته است.
سفر به قم در سال 1356، موضوع بخش ديگري از خاطرات وي است. در اين بخش به شهادت حاج ‌آقا مصطفي خميني(ره) و قيام 19 دي مردم قم و به شهادت رسيدن چندين نفر پرداخته شده است.
فصلي از خاطرات سرلشکر فيروزآبادي "سيري بر حوادث زلزله طبس در شهريور 1357" نام دارد. وي خاطرات خود را از خبر زلزله طبس و عزيمت به آنجا و تشکيل اردوگاه‌ امدادي حضرت امام خميني(ره) براي رسيدگي و خدمت ‌رساني به مردم زلزله ‌زده طبس بازگو کرده است.

"در جهادسازندگي" بخش ديگري از کتاب "گنجينه دل" و دربرگيرنده خاطرات سال‌هاي 1358 تا 1360 است. در اين بخش از اولين روز‌هاي تأسيس جهادسازندگي خراسان، ايجاد مرکز خدمات روستايي و ملاقات با شهيد "محمدعلي رجايي" در وزارت آموزش و پرورش و صحبت با وي درباره انقلاب فرهنگي خاطره اي بازگو شده است.

در ادامه، خاطراتي از دوران مسئوليت جمعيت هلال احمر، حضور در جبهه‌ هاي جنگ و کمک و امدادرساني به رزمندگان و فعاليت‌هاي جمعيت هلال احمر در حج و در پايان آلبوم عکس‌ها، آثار، حکم‌هاي مسئوليتي و تقديرنامه‌ها آورده شده است.

سيدحسن فيروزآبادي سال 1330 در مشهد مقدس متولد شد و از دانشگاه علوم پزشکي مشهد دکترا گرفته است.

در مبارزات قبل از پيروزي انقلاب از چهره‌ هاي شاخص در سطح دانشگاه و شهر مشهد بوده و توسط عوامل ساواک دستگير و زنداني شده است.

وي پس از پيروزي انقلاب اسلامي مسئوليت‌ تاسيس جهاد سازندگي خراسان و عضويت در شوراي مرکزي اين نهاد در کشور، رياست جمعيت هلال احمر، معاونت امور دفاعي و جانشيني نخست‌ وزير در قرارگاه خاتم ‌الانبياء (ص) و مسئوليت ستاد امداد و درمان جنگ، امور پناهگاه‌ها و دفاع غيرعامل، پدافند شيميايي، ميکروبي و هسته‌اي، مهندسي صنعتي جنگ، کميته ساخت موشک زمين به زمين و 80 ماه پشتيباني از جبهه ‌ها را بر عهده داشته است.

دکتر سيدحسن فيروزآبادي در سال 1368 به فرمان مقام معظم رهبري، به رياست ستاد کل نيروهاي مسلح کشور جمهوري اسلامي ايران منصوب شد. در کنار مسئوليت سياست‌‌گذاري و هدايت عمومي نيروهاي مسلح، عضو شوراي عالي امنيت ملي و مجمع تشخيص مصلحت نظام بوده و در سال 1374 به درجه سرلشکري ارتقاء يافته است.

از وي به عنوان عضو هيات علمي دانشگاه علوم پزشکي تهران و دانشگاه علوم پزشکي بقية الله الاعظم (عج) و رئيس هيات امناي دانشگاه عالي دفاع ملي، تاکنون مقاله هايي با عناوين؛ جنبش نرم ‌افزاري (نهضت توليد علم)، رسالت نيروهاي مسلح از ديدگاه حضرت امام خميني(ره)، استراتژي انتظار و تکليف مسلمانان در زمينه ‌سازي ظهور، اصالت روحانيت و حوزه علميه در قرآن و مکتب امام عصر(عج) و ده ‌ها مقاله پژوهشي ديگر منتشر شده است.

کتاب "گنجينه دل" در قطع رقعي و 371 صفحه و با شمارگان 3000 نسخه و بهاي 50000 ريال توسط بنياد حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس منتشر شده است.

نظر شما