شناسهٔ خبر: 22640651 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

رشد ۲۰ درصدی آمار طلاق در کوهدشت

مدیرکل بهزیستی لرستان از رشد ۲۰ درصدی آمار طلاق در کوهدشت خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ اسدالله حیدری مدیرکل بهزیستی لرستان بیان کرد: مسائل اجتماعی بسیار گسترده بوده و خوشبختانه با ورود مقام معظم رهبری در بحث آسیب‌های اجتماعی، اکنون این موضوعات به صورت ویژه مورد توجه قرار گرفته‌اند.

وی ادامه داد: بر اساس پایش ملی صورت گرفته در بحث اعتیاد لرستان در جایگاه یازدهم کشور قرار داشته و در میان استان‌های با ریسک پایین هستیم.

مدیرکل بهزیستی لرستان عنوان کرد: متاسفانه در بحث خودکشی جز پنج استان کشور بوده که باید علت‌ها را مورد توجه قرار داد، البته به دنبال بهبود این وضعیت با انجام اقدامات مختلف هستیم.

حیدری در ادامه با اشاره به اینکه لرستان در رتبه دهم طلاق در کشور قرار دارد، افزود: در بین استان‌های کشور در حوزه طلاق در رتبه دهم قرار داریم و در سال ۹۵ تعداد طلاق‌ها در استان ۲.۹ دهم درصد بوده است.

این مسئول در ادامه با اشاره به اینکه متاسفانه کوهدشت با ۲۰ درصد بیشترین رشد طلاق را در استان دارد، افزود: از سوی دیگر پس از کوهدشت شهرستان بروجرد، دورود و سلسله بیشترین رشد آمار طلاق را به خود اختصاص داده‌اند.

حیدری عنوان کرد: در ابتدای دهه گذشته نرخ طلاق در لرستان ۱۰.۸ دهم درصد بوده، اما اکنون این آمار به ۵.۵ درصد رسیده و البته طی سه سال گذشته این آمار تقریبا ثابت مانده است.

وی ادامه داد: خوشبختانه در سال‌های گذشته شاهد کاهش طلاق هستیم و نرخ رشد آسیب‌های اجتماعی پایین بوده است.

این مسئول افزود: ۳۲ درصدی افرادی که راه طلاق را در پیش می‌گیرند، جوانان بوده و باید به دنبال مهارت‌آموزی باشیم چرا که ۶۰ درصد افراد به خاطر عدم مهارت‌های زندگی طلاق می‌گیرند و برنامه‌های مدونی برای بهبود این وضعیت در دستور کار داریم.

مدیرکل بهزیستی لرستان عنوان کرد: سامانه ازدواج و طلاق در استان راه‌اندازی شده و ایجاد ۳۰ مرکز ژنتیک و مشاوره خانواده در شهر‌های مختلف از دیگر اقدامات انجام شده برای کاهش آمار طلاق در استان است.

انتهای پیام/م

رشد آمار طلاق در کوهدشت

نظر شما