شناسهٔ خبر: 22640179 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

استاندار خراسان جنوبی:

مدیران استان خراسان جنوبی در تحقق اقتصاد مقاومتی تلاش کنند

R41348/P1336/S6,56/CT11

استاندار خراسان جنوبی با سفر به شهرستان فردوس و شرکت در ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی این شهرستان از مدیران اجرایی خواست با تغییر در روش‌ها و کمک به سرمایه گذاران در تحقق اقتصاد مقاومتی تلاش کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از فردوس، محمدمهدی مروج‌الشریعه صبح امروز در ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی شهرستان فردوس اظهار داشت: با وجود خشکسالی‌های متوالی در استان خراسان جنوبی، راه‌های دیگری برای توسعه وجود دارد و باید بدانیم امروز هیچ کاری در این کشور بدون پیگیری جدی به نتیجه نمی‌رسد.

وی با بیان اینکه کارها و اقدامات مدیران را به طور کامل رصد می‌کنم تاکید کرد: هنوز ارتباط تنگاتنگ بین مدیران استان وجود ندارد و دستگاه‌های اجرایی باید در راستای به کارگیری درست بخش خصوصی تلاش کنند.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه امروز هر استانداری در مرکز کشور بیشتر پیگیری کند امکانات بیشتری می‌گیرد افزود: سهمیه اعتبارات شهرستان‌ها باید به درستی توزیع شود و اگر نماینده‌ای اعتبار ویژه‌ای برای شهرستانی از تهران گرفت نباید خللی در سهمیه استانی آن شهرستان به وجود آید.

وی از فرماندار فردوس خواست با تشکیل تیمی فکور از مدیران با انگیزه و پرتلاش شهرستان، کارها را مدیریت و در جهت توسعه فردوس تلاش کند.

مروج‌الشریعه، افت بزرگ در توسعه و اقتصاد کشور را خام فروشی و خروج مواد خام از استان و کشور دانست و افزود: با ایجاد یک نمایشگاه بین‌المللی در فردوس باید پتاسیل شهرستان در بحث گردشگری، صنایع دستی و عرضه محصولات محلی معرفی شود و اگر سرمایه‌گذاری حاضر به مشارکت در این کار نیست استانداری به منظور راه‌اندازی اولیه این نمایشگاه ورود پیدا خواهد کرد.

وی خواستار خروج دامداری‌ها از حریم گردشگری شهرستان فردوس شد و گفت: برای تامین زیرساخت‌های یک مجتمع دامداری و انتقال دامها به این مکان آماده همکاری هستیم تا این مشکل برای همیشه تعیین تکلیف شود چون توجه به گردشگری فردوس می‌تواند این منطقه را از نظر اقتصادی متحول کند.

استاندار خراسان جنوبی افزود: مدیران باید بدانند پایداری کانون‌های جمعیتی هر نقطه از استان به میزان توسعه یافتگی اطراف آن بستگی دارد.

وی از سفر پیش‌قراولان صنعت به استان و شهرستان فردوس در آینده نزدیک به منظور بررسی امکان سرمایه‌گذاری در منطقه خبر داد و با انتقاد از خروج شیر از استان گفت: باید اتحادیه دامداران با راه‌اندازی کارخانه فرآوری شیر از خروج شیر از استان جلوگیری کند.

مروج‌الشریعه از عملکرد برخی بانک‌ها در اعطای تسهیلات مشاغل خانگی به افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی و سرمایه گذاران بخش خصوصی انتفاد و تاکید کرد: با ابلاغ قانون رفع موانع تولید از سوی دولت باید سرمایه‌گذاران در ابتدای کار توجیه شوند و مدیر عامل شهرک‌های صنعتی استان مدافع سرمایه گذاران باشد.

حضور در گلزار بهشت اکبر فردوس و ادای احترام به شهدا، جلسه با حامیان دولت تدبیر و امید، کلنگ‌زنی مدرسه شهدای بانک ملی با اعتبار اولیه 200 میلیون تومان در شهرک بهارستان باغشهر اسلامیه و بازدید از منطقه نمونه گردشگری آب درمانی هلال فردوس از دیگر برنامه‌های استاندار خراسان جنوبی  به فردوس بود.

انتهای پیام/

نظر شما