شناسهٔ خبر: 22639419 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

واکنش گروه جنبش 'النجباء' عراق به بیانیه اتحادیه عرب

گروه مقاومت اسلامی جنبش 'النجباء' عراق در واکنش به بیانیه اخیر اتحادیه عرب گفت اتحادیه عرب بازیچه رژیم های ضعیف عربی حاشیه خلیج فارس شده و جلساتش بی نتیجه و بی فایده است.

صاحب‌خبر -

ایران آنلاین / النجباء در بیانیه ای گفت: اتحادیه عرب تاکنون هیچ مشکل یا بحران عربی را حل نکرده و هیچ تلاشی در قبال آزادی فلسطین و سرزمین های غصب شده و یا جلوگیری از تجاوزهای دشمن صهیونیستی یا استعمار نداشته است. بر همین اساس همه توصیه‌ها، فعالیت‌ها، کمیته‌ها و نشست‌ها و کنفرانس‌های این نهاد، بی نتیجه و بی فایده بوده است.
النجباء از اتحادیه عرب به عنوان الجامعة اللا عربیة (اتحادیه غیر عرب) یاد کرد و افزود: استعمار انگلیس این تشکل را در دهه های 40 قرن گذشته به عنوان یک نهاد کارآمد برای درهم شکستن وحدت عربی ایجاد کرد و این نهاد نیز طی این سال ها در راستای معاهده سایکس- پیکو (1916) برای تقسیم منطقه براساس نقشه استعمار عمل کرده است. گروه مقاومت اسلامی النجباء تاکید کرد که تاریخ نهادهای بین المللی، تشکیلاتی به شکست خوردگی اتحادیه عرب به خود ندیده تا جایی که حتی ملت های عربی امید خود را به این نهاد از دست داده اند.
به نوشته این بیانیه، اتحادیه عرب در حال حاضر تبدیل به بازیچه ای در دست برخی از رژیم های ضعیف عربی در حوزه خلیج فارس شده که سیاست های این رژیم ها را برای حذف نیروهای اثر گذار عربی و اسلامی - که درصد خنثی کردن طرح های شیطانی و استعماری برای سلطه آمریکایی و صهیونیستی بر منطقه هستند- اجرا می کند.
گروه مقاومت اسلامی النجباء با تاکید مجدد بر همبستگی و ائتلاف ابدی با حزب الله لبنان افزود: حزب الله به اعراب کرامت و عزت بخشید و پیروزی هایی بدست آورد که ارتش های شکست خورده آنها (دولت عربی ) از 1948 تا به امروز نتوانسته اند محقق کنند.
وزرای خارجه عرب به دنبال شلیک یک موشک از سوی انصار الله یمن به فرودگاه ریاض در نشست اضطراری که یکشنبه گذشته (28 ابان 96) به درخواست عربستان سعودی در قاهره پایتخت مصر برگزار شد، مدعی ایران در امور کشورهای منطقه شدند و حزب الله لبنان و انصار الله یمن را به تروریسم متهم کردند. سکوت وزرای خارجه عرب همچنین در مورد اوضاع سوریه، لیبی، عراق و دیگر کشورهای عربی قابل ملاحظه بود و برهمین اساس عراق و لبنان به بیانیه پایانی وزرای خارجه عرب اعتراض و با مفاد آن در اتهام زنی به جمهوری اسلامی ایران و گروه های مقاومت اسلامی و در پیشاپیش آنها حزب الله لبنان مخالفت کردند. / ایرنا

نظر شما