شناسهٔ خبر: 22639079 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

گلستان برای رسیدن به استاندارهای آموزشی به ۷۰ مدرسه نیاز دارد

مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک شهرستان بهارستان از کمبود ۷۰ مدرسه در شهر گلستان خبر داد.

صاحب‌خبر -
 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما /ناصر لطفی با اشاره به کمبود فضاهای آموزشی در شهرستان بهارستان افزود: در بحث وضعیت فضاهای آموزشی، ضریب بهره‌وری که در سطح منطقه داریم نزدیک به ۲ است و این یعنی فضاهای آموزشی در منطقه ما دو شیفته بوده و در دو نوبت ساماندهی می‌شوند.
وی در ادامه با تجلیل از مشارکت خیران مدرسه‌ساز برای جبران کمبود فضاهای آموزشی در ناحیه یک شهرستان بهارستان گفت: تاکنون در این منطقه 16مدرسه توسط خیران ساخته شده است .
مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک شهرستان بهارستان  با تاکید بر کمبود ۷۰ مدرسه در بخش گلستان این شهرستان  افزود: با توجه به رشد ۵ درصدی جمعیت دانش‌آموزی که در این منطقه داریم، با کمبود فضاهای آموزشی مواجه هستیم که باید به تعداد ۷۰ مدرسه‌ای که داریم ۷۰ مدرسه دیگر نیز اضافه کنیم تا به استانداردهای موردنظر برسیم.
لطفی ادامه داد: با توجه به شرایط فعلی، ایجاد ۷۰ مدرسه امکان‌پذیر نیست و اگر بخواهیم به صورت استاندارد هر فضای آموزشی را در اختیار یک نوبت قرار دهیم نیاز است که ۷۰ فضای دیگر نیز ایجاد کنیم.
وی ضمن اشاره به جمعیت دانش‌آموزی این منطقه بیان کرد: در بخش گلستان ۵۵ هزار دانش‌آموز وجود دارد، که با توجه به کمبود ۵۰درصدی فضاهای آموزشی به ناچار در دو نوبت و در۷۰ مدرسه مشغول به تحصیل هستند.
 شهرستان بهارستان در جنوبغرب استان تهران  پرتراکم ترین منطقه در کشور است که آموزش و پرورش آن به دو ناحیه گلستان و بوستان تقسیم شده است .

نظر شما