شناسهٔ خبر: 22637160 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

وزیر اوقاف سوریه:

تندروی هیچ ارتباطی با اسلام ندارد

وزیر اوقاف سوریه گفت: اصطلاح تندروهای اسلامی یا اسلام‌گرایان تندرو، ساخته آمریکا است. تندروی هیچ ارتباطی با اسلام ندارد و محدود به مسلمانان نیز، نیست.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، همزمان با آغاز ماه ربیع‌الاول و در آستانه سالروز ولادت نبی اکرم (ص)، مراسمی با حضور محمد عبدالستار السید وزیر اوقاف سوریه، ترکابادی، سفیر و ابوالفضل صالحی‌نیا، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در سوریه و جمعی از علما و روحانیون در سالن اجتماعات امام خمینی (ره) نمایندگی فرهنگی کشورمان برگزار و روش اعتدالی تفسیر قرآن در برابر روش تندرو، بررسی شد.

صالحی‌نیا در سخنانی در این مراسم، با اذعان اینکه قرآن کریم مسلمانان را از هر مذهب و هر مدرسه فکری و گرایشی متحد می‌کند، گفت: این تجمع در آغاز ماه ربیع‌الاول، ماه ولادت پیامبر اکرم (ص) شکل گرفته است. پیامبری که در قرآن کریم به «رحمة‌للعالمین» توصیف شده است.

رایزن فرهنگی کشورمان در سوریه به ضرورت وحدت و همدلی بین مسلمانان جهان تأکید کرد و گفت: پیامبر اکرم (ص) در کلام و سیره مبارکشان، هدف از بعثت را اتمام اخلاق اعلام کرده است.

محمد عبدالستار السید، وزیر اوقاف سوریه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای جبهه مقاومت و همچنین، قربانیان زلزله اخیر کشورمان، به جنایات و انحرافاتی که از سوی مدعیان اسلام و قرآن انجام می‌گیرد، اشاره کرد.

وی در ادامه، افزود: اصطلاح تندروهای اسلامی یا اسلام‌گرایان تندرو، ساخته آمریکا است. تندروی هیچ ارتباطی با اسلام ندارد و محدود به مسلمانان نیز، نیست.

وزیر اوقاف سوریه اظهار کرد: آنان که به نام اسلام و اجرای شریعت اسلامی جنایت می‌کنند، اعمال خود را به قرآن کریم و سیره رسول اکرم (ص) منصوب می‌کنند، ولی در واقع آن‌ها خوارج هستند.

وی با تأکید بر اینکه تفسیر قرآن کریم باید موضوعی و در برگیرنده تمامی آیات قرآن کریم مرتبط با موضوع باشد، گفت: پیمانی که امروز به عنوان جبهه مقاومت متشکل از سوریه، جمهوری اسلامی ایران و حزب الله وجود دارد؛ استمرار همان محوری است که در زمان پیامبر اکرم (ص) شکل گرفت و نماد آن حضرت رسول (ص)، امام علی (ع) و سلمان فارسی هستند.

ترکابادی، سفیر ایران در سوریه ابراز امیدواری کرد به برکت پیامبر اکرم (ص) و با تأسی به سیره و تعالیم آن حضرت، بر مشکلات و دشمنان فائق آییم و امت اسلامی بر مدار قرآن و پیامبر اکرم (ص) و اهل بیت (ع)، متحد و امت واحده شود.

برچسب‌ها:

نظر شما