شناسهٔ خبر: 22636411 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

آیت‌الله ری‌شهری در نامه‌ای خطاب به سردار سرلشکر حاج قاسم سلیمانی:

طبق فرمایش رسول اکرم(ص) جهاد مقابل تکفیر برترین و شهیدش والاترین است

R1410/P1397/S4,37/CT1

تولیت آستان حضرت عبدالعظیم(ع) در پیامی به سردار سلیمانی با اشاره به فرمایش پیامبر مکرم اسلام در برابر تکفریان زمان خودشان گفت: پیامبر فرمود «جهاد با شما، برترین جهاد و والاترینِ شهیدان، شهیدان در پیکار با شما، و برترینِ مجاهدان، پیکارگران با شماست.»

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، با انتشار خبر نابودی گروهک تکفیری داعش که چند سالی در عراق و سوریه و ... به کشتار و قتل عالم می‌پرداخت، بسیاری از علما، اهالی فرهنگ و هنر و ... با انتشار پیام های مختلفی این پیروزی به جبهه مقاومت اعم از سپاه، ارتش، خانواده‌های شهدای مدافع حرم و نیروی خودجوش مردمی تبریک گفتند.

در همین راستا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی ری‌شهری؛ تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) و رئیس دانشگاه قرآن و حدیث در نامه‌ای خطاب به سردار سرلشکر حاج قاسم سلیمانی تأکید کرد: جریان تکفیری، بزرگ‌ترین خطر مستمر و نهفته در مقابل اسلام ناب محمدی است. از این رو مدافعان حرم برترین مجاهدان، و شهدای آنان با فضیلت‌ترین شهیدان تاریخ‌اند

* متن نامه آیت‌الله محمدی ری شهری:

 بسم الله الرحمن الرحیم
مجاهد مخلص، سردار رشید اسلام و فرمانده پر افتخار سپاه قدس
جناب آقای حاج قاسم سلیمانی «دام عزه و توفیقه»

سلام علیکم
پیروزی‌های درخشان جبهۀ مقاومت را در پرتو هدایت‌های شجاعانه و خردمندانه حضرتعالی، به حضرت ولی عصر(عج)، مقام معظم رهبری، مسلمانان جهان و نیز همرزمان فداکارتان، مجاهدان عراقی، سوری، حزب اللّٰه لبنان و رزمندگان فاطمی و زینبی تبریک می‌گویم.

در توان این حقیر نیست که از مجاهدت‌های خالصانه حضرت عالی و همرزمانتان تشکر کنم اما با شنیدن پیام مسرت بخش شما خطاب به رهبر فرزانه انقلاب اسلامی بر آن شدم که هدیه‌ای از گنجینۀ ارزشمند علوی تقدیم رزمندگان جبهۀ مقاومت و خاندان مکرّم شهیدان کنم. این گفته نغز پیشگویی تحقق‌یافتۀ مولا و مقتدایمان امیرمؤمنان(ع) و امام مجاهدان است که خطاب به تکفیریان معاصر خود فرمود:

أشهَدُ لَقَد أخبَرَنِی النَّبِیُّ الصّادِقُ عَنِ الرّوحِ الأَمینِ عَن رَبِّ العالَمینَ أنَّهُ لا یَخرُجُ عَلَینا مِنکُم فِرقَةٌ

ـ قَلَّت أو کَثُرَت إلیٰ یَومِ القِیامَةِ ـ إلّا جَعَلَ اللّٰـهُ حَتفَها عَلیٰ أیدینا، وأنَّ أفضَلَ الجِهادِ جِهادُکُم، وأفضَلَ الشُّهَداءِ مَن قَتَلتُموهُ، وأفضَلَ المُجاهِدینَ مَن قَتَلَکُم؛ فَاعمَلوا ما أنتُم عامِلونَ، فَیَومَ القِیامَةِ یَخسَرُ المُبطِلونَ، و لِّكُلِّ نَبَإٍ مُّسْتَقَرٌّ وَسَوْفَ تَعْلَمُونَ.

گواهی می‌دهم که پیامبر راستگو از روح الامین و او از پروردگار جهانیان، مرا خبر داد که تا روز قیامت، هیچ گروهی از شما، خواه کم شمار و خواه پرشمار، بر ما نمی‌شود، مگر آن که خداوند خونش را به دست ما بریزد. همانا جهاد با شما، برترین جهاد است و والاترینِ شهیدان، شهیدان در پیکار با شما، و برترینِ مجاهدان، پیکارگران با شما هستند. پس هر چه می‌کنید، بکنید، که در روز قیامت، باطل‌گرایان زیان می‌کنند؛ و به زودی خواهید دانست که برای هر خبری، زمانی معیّن است».

این سخن نورانی به چند پیام مهم اشاره دارد:

1 ـ فتنه اخیر جریان تکفیری و پدید آورندگان خبیث آن، اولین و آخرین توطئه بر ضد انقلاب اسلامی نیست. از این رو، تداوم هشیاری نیروهای مقاومت ضروری است.

2 ـ جریان تکفیری، بزرگ‌ترین خطر مستمر و نهفته در مقابل اسلام ناب محمدی است. از این رو مدافعان حرم برترین مجاهدان، و شهدای آنان با فضیلت‌ترین شهیدان تاریخند.

3 ـ افتخار رویارویی با این فتنه کور و کامیابی در سر کوبی آن، تنها نصیب مجاهدان راستین ولایتمدار است و مدعیان دروغین غربی و اذناب آنان را سهمی از آن نیست.

در پایان، توجه همگان را به این بشارت شادی آفرین امیر مؤمنان  جلب می‌کنم که جریان تکفیری هیچگاه به اهداف شوم و خطرناک خود دست نخواهد یافت.

از خداوند منّان توفیق روزافزون حضرتعالی و همه مجاهدان جبهۀ مقاومت را در جهت زمینه‌سازی برای حکومت جهانی اسلام به رهبری امام مهدی(عج) خواستارم.

انتهای پیام/*

نظر شما