شناسهٔ خبر: 22629769 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

محسن‌بیگی:

کتاب مترادف با هدایت و راهنمایی است

گروه فرهنگی: مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: براساس آموزه‌های دینی و قرآن مجید معتقدیم که کتاب مترادف با هدایت و راهنمایی است و کتاب منشأ آگاهی و دانایی است و هر جا نباشد جهل و گمراهی وجود دارد.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کرمان، محمد محسن‌بیگی، مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان دیروز سه‌شنبه، 30 آبان با گرامیداشت هفته کتاب و کتاب‌خوانی گفت: براساس آموزه‌های دینی و قرآن مجید معتقدیم که کتاب مترادف با هدایت و راهنمایی است و کتاب منشأ آگاهی و دانایی است و هر جا نباشد جهل و گمراهی وجود دارد.
 وی با بیان اینکه در کتاب‌ها مسائل مختلف تاری
خی، اجتماعی، فرهنگی و داستان مطرح می شود افزود: در هر جامعه‌ای که به کتاب توجه نشود آن جامعه حتی اگر سابقه تاریخی و تمدن خوبی هم داشته باشد عقب می‌ماند.
محسن‌بیگی بر توجه مسئولان و مدیران به کتاب و کتاب‌خوانی تأکید کرد و گفت: اگر در جامعه کتاب و کتاب‌خوانی مورد غفلت قرار گیرد دانش‌آموزان نیز از کتاب فاصله می‌گیرند.
مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه باید متناسب با نیاز سنجی مخاطبان کتاب‌های مختلف تألیف شوند بیان کرد: باید کتاب‌هایی تألیف شود که برای افراد جامعه کاربردی و متناسب با ذائقه آنها باشد.
محسن‌بیگی اظهارکرد: همکاری و مشارکت آموزش و پرورش با  اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌تواند جهت ارتقا سطح فرهنگی جامعه مؤثر باشد.
منبع: اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان

نظر شما