شناسهٔ خبر: 22628121 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه مردم‌سالاری | لینک خبر

درخشش دروازه‌بانان تازه‌ وارد در هفته دوازدهم لیگ برتر

صاحب‌خبر -

هفته دوازدهم لیگ برتر با یک اتفاق قابل توجه همراه شد؛ درخشش دروازه‌بانان تازه‌ وارد. به گزارش سایت نود، بازی های لیگ با درخشش دروازه‌بانها همراه شد. هفت دروازه‌بان از ۱۲ گلری که به میدان رفتند موفق شدند دروازه خود را بسته نگه دارند. برخی از این بازیکنان اولین یا دومین بازی شان در لیگ را انجام می دادند.
محمدرضا کرمی(سیاه‌جامگان)
علیرضا مرزبان، سرمربی جدید سیاه‌جامگان برای نجات تیمش از بحران از یک دروازه‌بان جوان استفاده کرد. محمدرضا کرمی برای اولین بار فرصت بازی در لیگ برتر را پیدا کرد. کرمی سومین دروازه‌بان سیاه جامگان در این فصل بود و در اولین حضورش همه را غافلگیر کرد. درخشش این تازه وارد باعث شد تا سیاه‌جامگان به یک امتیاز ارزشمند دست پیدا کند و به روند باختهایش پایان دهد. او کار خود را در لیگ با یک کلین‌شیت شروع کرد. بعید است با توجه به عملکرد کرمی به محمد ناصری، گلر شماره یک این تیم مشهدی فعلا فرصت دوباره داده شود.
سعید جلالی‌راد (پدیده)
پدیده هم تقریبا از روی دست همشهری‌اش تقلب کرد. رضا مهاجری با نیمکت نشین کردن دروازه‌بان صاحب نام تیمش شهاب گردان به یک دروازه‌بان جوان میدان داد. سعید جلالی‌راد در بازی حساس مقابل پرسپولیس درون دروازه قرار گرفت و به خوبی مقاومت کرد. او هم مثل کرمی یک کلین‌شیت ارزشمند ثبت کرد. جلالی راد البته قبلا یک بازی در لیگ انجام داده بود و حالا دومین بازی‌اش را تجربه می کرد.
احسان مرادیان( فولاد)
درخشش احسان مرادیان درون دروازه فولاد خوزستان اولین باخت فصل پارس جنوبی جم را رقم زد. این سومین بازی مرادیان در این فصل بود و او در بازی سومش موفق به ثبت دومین کلین‌شیتش شد. او به خوبی جای خالی حامد لک را پر کرد.
حامد فلاح‌زاده(سایپا)
حامد فلاح زاده در ۱۱ هفته قبل پشت خط محمدرضا اخباری مانده بود. او در بازی با نفت فرصت بازی پیدا کرد و در اولین حضورش در لیگ برتر دروازه تیمش را بسته نگه داشت تا سایپا پس از هفت هفته پیروز شود. یک بازی و یک کلین‌شیت.
حسین حسینی( استقلال)
بازیهای خوبی این دروازه‌بان ادامه دارد و کار برای بازگشت مهدی رحمتی هر هفته سخت‌تر می‌شود. حسینی دروازه خود را در هفته دوازدهم بسته نگه داشت. او در چهار هفته اخیر تنها یک گل خورده آن هم از روی نقطه پنالتی. حسینی هفت بازی استقلال انجام داده و در سه بازی موفق به ثبت کلین‌شیت شده است. در دو بازی هم از روی نقطه پنالتی گل خورده است. او کلا پنج گل خورده که سه گلش پنالتی بوده است.
پیام نیازمند(‌پیکان)
دروازه‌بان جوان پیکان در این هفته گل خورد. با این حال او همچنان بهترین دروازه‌بان لیگ است و موفق شده رحمان احمدی را نیمکت نشین کند. نیازمند در ۷ بازی تنها سه گل خورده و در چهار بازی موفق به ثبت کلین‌شیت شده است؛ یک آمار درخشان.
صدرنشینی بیرانوند
به غیر از محمدرضا کرمی(سیاه جامگان)، سعید جلالی راد (پدیده)، احسان مرادیان( فولاد)، حامد فلاح زاده(سایپا)، حسین حسینی( استقلال) دو دروازه‌بان دیگر هم دیروز موفق به ثبت کلین‌شیت شدند. علیرضا بیرانوند با اینکه روز تلخی را پشت سر گذاشت اما با گل نخوردنش به صدر جدول دروازه‌بانان صعود کرد. لی اولیویرا دروازه‌بان برزیلی سپاهان هم خود را به یک قدمی بیرانوند رساند.
جدول کلین‌شیت؛
۶کلین‌شیت: علیرضا بیرانوند(پرسپولیس)
۵کلین‌شیت: فرناندو ده‌خسوس(گسترش فولاد)، لی اولیویرا(سپاهان)

نظر شما