شناسهٔ خبر: 22626711 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

کشف ۴هزار و سیصد کیلو انواع موادمخدر

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر استان قم از کشف ۴هزار و سیصد کیلو انواع موادمخدر خبر داد.

صاحب‌خبر -

کشف 4هزار و سیصد کیلو انواع مواد مخدربه گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قم، سرهنگ بلفکه در نشست شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر این میزان کشفیات را از ابتدای سال تا پایان ابان اعلام کرد و گفت: در این رابطه 20باند توزیع مواد مخدر منهدم و106عنصر اصلی و840خرده فروش دستگیر شده اند.

وی افزود:بیش از2تن از این کشفیات در 2ماه گذشته به دست آمده است.

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر استان همچنین بیشتر معتادان به موادمخدر را افراد بیسواد و کم سواد خواند و افزود: در سال95 شش هزار800معتاد به موادمخدر دستگیر شده که از این تعداد بیش از 2هزار سیصد نفر از آنها بی سواد و کم سواد هستند.

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر استان قم به تغیر الگوی مصرف شیشه از سال 90تا95 به هروئین اشاره کرد و گفت: این تغیر با سیر کاهشی از 2500نفر در سال90 به 1500نفر در سال95 ثبت شده است اما در مصرف هروئین به همین نسبت افزایش بوده است.

سرهنگ بلفکه آموزش افراد آسیب پذیر جامعه ومعرفی جوانان بیکار به مراکز تولید کار را دو عامل پیشگیرانه مرتبط با اعتیاد به موادمخدر دانست که باید در دستور کار مدیران دستگاه های اجرایی قرار بگیرد.

ساماندهی 300عطاری شهر در قالب تاسیس اتحادیه مستقل و نظارت جدی برکشت شاه دانه در مزارع و گلخانه های استان از دیگر موضوعاتی بود که در این نشست بررسی شد.

در این نشست سازمان صنعت معدن و تجارت استان مکلف شد که با توجه به دستورالعمل ها و قوانین راهکارهای تسهیل  و ایجاد اتحادیه را بررسی و اجرایی کند.

استاندار هم بر هماهنگی بین دستگاه های استان در مبارزه با مواد مخدر با محوریت پیشگیری تاکید کرد.

صادقی پیشگیری از وقوع جرم را به مراتب اثرگذارتر از مبارزه با جرم دانست و افزود: اگر در این همکاری ها موجب شد حتی یک نفر از اعضای جامعه به جرمی وارد نشوند کار بزرگی صورت گرفته است.

 

نظر شما