شناسهٔ خبر: 22625170 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

درک صحیحی از محیط دانشگاه در کشور وجود ندارد

رئیس دانشگاه مازندران گفت: دانشگاهیان اهل سیاسی بازی نیستند اما متاسفانه درک صحیحی از محیط دانشگاه در کشور وجود ندارد و برخی افراد دانشگاهیان را به بهانه نداشتن تعامل متهم می‌کنند.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از مازندران به نقل از روابط عمومی دانشگاه مازندران، سیدخلاق میرنیا در آئین تجلیل از رتبه‌های برتر بیست و دومین المپیاد علمی این دانشگاه اظهار کرد: دانشگاه مازندران حمایت های لازم را از دانشجویانی که در زمینه های علمی تلاش می‌کنند در دستور کار قرار می‌دهد.
  میرنیا با بیان اینکه  سیاه نمایی کشورهای غربی علیه ایران برای خروج نخبگان از کشور است، تصریح کرد: ما هنوز در کشور  مشکلاتی داریم ولی آنقدر که دشمنان سیاه نمایی می کنند نیست! اگر ما تروریست و قاتل هستیم چرا استاد دانشگاه ما را جذب می کنند.
رئیس دانشگاه مازندران  عنوان کرد: دانشگاهیان اهل سیاسی بازی نیستند اما متاسفانه درک صحیحی از محیط دانشگاه در کشور وجود ندارد و برخی افراد دانشگاهیان را به بهانه نداشتن تعامل متهم می‌کنند.
وی افزود: رشد آموزش عالی ایران در دنیا رتبه 54 است اما اختلاس‌ها و جرایم پی در پی مو‌جب کاهش رتبه کشور در شاخص‌های جهانی می شود.
میرنیا گفت: محصولات دانشگاهی ایران می تواند در دنیا رقابت کند و کشورهای دیگر به دنبال دانشجویان و اساتید ایرانی هستند که نشان از استاندارد علمی در ایران است.
رئیس دانشگاه مازندران با اعلام اینکه مدیران کشوری باید نسبت به کمک به دانشگاه ها اقدام کنند چرا که محصولات دانشگاهی استاندارد است، بیان کرد: دانشگاه ها باید به سمت سرمایه‌گذاری حرکت کنند و تا 5 سال آینده دولت کمک‌های مالی خود را به دانشگاه ها محدود می کند و دانشگاه باید اعتبارات خود را تامین کند و این مهم با احداث پروژه ها میسر می‌شود.
وی افزود: ما تنها دانشگاهی هستیم که خوابگاه متاهلی نداریم اما اکنون نقشه آن آماده شده و قرار است شرکت فرهنگ و رفاه پایدار در این پروژه کمک کند.
در ادامه علی اکبر باقری خلیلی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه مازندران گفت: کل دانشجویان استعداد درخشان این دانشگاه در سال 1395، 60 نفر بوده که از این تعداد 53 نفر بانوان و 7 نفر آقایان هستند که به نسبت، این تعداد را 11 درصد آقایان و 89 درصد بانوان تشکیل می‌دهند.
وی افزود: ما در سال 95 از طریق استعدادهای درخشان پذیرش نداشتیم، زیرا قادر به کسب امتیازهای لازم نشدیم ولی در سال 96 دو نفر موفق به کسب امتیازهای لازم شدند و جای خوشحالی و خرسندی است و امیدواریم در سال 97 رشد بهتری داشته باشیم.
 معاون آموزشی دانشگاه مازندران با اشاره به این که نسبت دانشجویان استعداد درخشان از لحاظ تنوع دانشگاهی که به عنوان استعداد درخشان پذیرش شدند، 93 درصد دانشجویان خودمان هستند و 7 درصد دانشجویان سایر دانشگاه‌ها،  اظهار کرد: البته این موضوع قابل نقد و بررسی است، زیرا هم محاسن خوبی دارد و هم زمینه برای دیگر دانشجوها و دیگر دانشگاه‌ها را می توانیم فراهم کنیم که البته دانشجویان دیگری هم از دانشگاه های گیلان،خوارزمی و شیراز نیز حضور دارند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع المپیاد دانشجویان اشاره کرد و افزود: المپیاد دانشجویان هر ساله در دانشگاه مازندارن برگزار می‌شود و  دانشجویان این دانشگاه نیز حضور دارند و در مرحله منطقه‌ای و کشوری، مرکز دانشگاه قطب 2 المپیاد، دانشگاه مازندران است که آزمون مرحله اول با مشارکت دانشگاه های منطقه دو در دانشگاه مازندران برگزار می‌شود.
این مسئول گفت: در سال 96، بیست و دومین المپیاد دانشجویی کشوری برگزار شد که 18 تن از دانشجویان ما توانستند رتبه های برتر را کسب کنند که جای تقدیر و تشکر دارد.

درک صحیحی از محیط دانشگاه در کشور وجود ندارد درک صحیحی از محیط دانشگاه در کشور وجود ندارد درک صحیحی از محیط دانشگاه در کشور وجود ندارد درک صحیحی از محیط دانشگاه در کشور وجود ندارد درک صحیحی از محیط دانشگاه در کشور وجود ندارد درک صحیحی از محیط دانشگاه در کشور وجود ندارد  
درک صحیحی از محیط دانشگاه در کشور وجود ندارد

نظر شما