شناسهٔ خبر: 22625156 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جهان نیوز | لینک خبر

حمله لیبرال‌های ناتوان و مغرور به مسکن مهر

صاحب‌خبر -
به گزارش جهان نيوز؛ روزنامه شرق در سرمقاله امروز نوشت:
«همه دیده‌اند که در مناطق زلزله‌زده دامنه‌های زاگرس در غرب کشورمان، ساختمان‌های طبقاتی و تازه‌احداث‌شده مسکن مهر فروریخته‌اند...بعضی...می‌گویند علیه مسکن مهر حرف‌زدن یک کنش سیاسی است و لعنت بر چنین منتقدانی! بعضی می‌گویند که همه خانه‌ها تخریب شدند، مسکن مهر هم جزئی از آنهاست. در میان مخالفان اصلاحات کسانی هم هستند که می‌گویند و بعضاً می‌نویسند که کشته‌شدگان در مجتمع‌های مسکن مهر کمتر از کشته‌شدگان در مناطق روستایی است! و البته دیگری هم در فضای مجازی اظهارنظر فرموده بود که هیچ مسکن مهری آسیب ندیده و عکس‌های منتشره از ساختمان‌های فروریخته مربوط به شهرهای جنگ‌زده سوریه است! این آخری از همه بامزه‌تر است».
عناوین اخبار روزنامه شرق در روز سه‌شنبه ۳۰ آبان :
در روزهای پس از زلزله کرمانشاه، عمده تلاش دولت دوازدهم و حامیان آن، تمرکز بر تخریب ساختمان‌های مسکن مهر در مناطق زلزله‌زده قرار گرفته است. این در حالی است که مسئولان استان کرمانشاه به صراحت اعلام کرده‌اند که در ساختمان‌های مسکن مهر فقط دو نفر کشته شده و این ساختمان‌ها با وجود تخریب دیواره‌ها، پابرجا مانده و در هیچ یک، سقف و ستون‌ها فرونریخته که موجب تلفات ساکنان شود.
«فرشاد مؤمنی» کارشناس اقتصادی حامی دولت پیش از این گفته بود: «لیبرال‌های وطنی، مغرورهای ناتوان هستند...این‌ها در مقام حرف و تبلیغات ادعا می‌کنند که علمی نگاه می‌کنند و برای هر مسئله راه حل مشخص دارند اما نیلی به صراحت گفته که] در دوره سازندگی [در دام روزمرگی و واکنش‌های محض افتاده بودیم. ما با پارادوکس غرور و ناتوانی روبرو هستیم...این‌ها با فرض اطلاعات کامل، تحلیل‌های اقتصادی را شروع می‌کنند، بعد به طور طبیعی هر کس را که جور دیگری فکر می‌کند، نادان و مغرض فرض می‌کنند. اگر دقت کرده باشید نئوکلاسیک‌های وطنی همین هتاکی را دارند».
«حسین راغفر» دیگر کارشناس اقتصادی حامی دولت نیز پیش از این گفته بود: «برخی افرادی که در دولت مسئولیت دارند سرمایه‌دارانی هستند که مشخص نیست سرمایه خود را از کجا آورده‌اند. برخی از وزرا سرمایه ۱۰۰۰ میلیارد تومانی دارند. دولت تحت حمایت گروه‌های ذی‌نفع و ذی‌نفوذی است که صرفاً به منافع خود می‌اندیشند».
واقعیت این است که اقدامات لیبرال‌های ناتوان و مغرور به ناکارآمدی اقتصادی، بر زمین ماندن بسیاری از وعده‌ها، حاشیه‌سازی‌های مصنوعی که اتلاف نیروی دولت و هزینه شدن امکانات و ظرفیت‌ها در جاده‌های فرعی را به دنبال داشت، ناراضی‌تراشی از طریق بی‌توجهی به معیشت مردم، گسترش بیکاری که در بسیاری از زمینه‌ها می‌توانست قابل پیشگیری باشد و تن دادن به قراردادهای خسارت‌آفرین، نظیر برجام و توتال منجر شد.
در مجموع می‌توان گفت که حمله لیبرال‌های ناتوان و مغرور به مسکن مهر و کارنامه خالی دولت، ۲ روی یک سکه است.
گفتنی است در دولت سازندگی، مانور تجمل و تشدید شکاف فقر و غنا آغاز شد وبا بی اعتنایی به متن مردم فردوست پیش رفت و ریل گذاری حاشیه سازی اجرا شد، حاشیه‌هایی که با تورم ۵۰ درصدی به شورش‌هایی در چند شهر منجر شد.

منبع:مشرق

نظر شما