شناسهٔ خبر: 22624078 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

90 درصد کودکان کار مورد آزار قرار می گیرند

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، ابولفضل خان بیکی روز سه شنبه در همایش روز جهانی پیشگیری از سوء رفتار با کودکان ( کودک آزاری ) در گالیکش در شرق استان گلستان افزود: برای پیشگیری از کودک آزاری، نیاز شدید به آموزش والدین و مربیانی وجود دارد که با این قشر ضعیف از جامعه سر و کار دارند.
وی خاطرنشان کرد: متاسفانه به امر آموزش در این خصوص اهمیت خاصی داده نمی شود.
خان بیگی یادآور شد: آموزش کودکان از جمله آموزش تربیت جنسی باید از 3 سالگی آغاز شود تا کودکان از آسیب های جدی در امان بمانند.
در این همایش که فرماندار، بخشدار تعدادی از مسئولین محلی و تعداد اندکی از والدین حصور داشتند، مشاور و قائم مقام مدیرکل بهزیستی استان گلستان نیز با تشریح شیوه های بازدارنده کودک آزاری، گفت: سوء رفتار با کودکان چه از روی آگاهی و یا ندانسته باشد بیشترین آسیب را در کوتاه و یا درازمدت متوجه فرزندان می کند.
سیدامیر فندرسکی متذکرشد: فرزندان کار آمد و سالم هم از خانواده های سالم و برنامه ریز به جامعه تحویل می شوند .
وی خاطر نشان کرد: تحقیر کودکان در خانه، نسبت بد به افراد دادن و حتی صدا کردن با القاب بد اشخاص در انظار کودکان و سایر رفتارهای ناشایست ولو کم اهمیت، باعث کودک آزاری می شود.
به گزارش ایرنا، ۱۹ نوامبر برابر با ۲۸ آبان، روز جهانی پیشگیری از کودک آزاری و منع خشونت با کودکان نامگذاری شده است.
کودک آزاری پدیده­ای جهانی است که به دلایل گوناگون رو به گسترش است و بنا بر آمار سازمان جهانی بهداشت جهانی هر سال بیش از ۴۰ میلیون کودک در جهان مورد انواع آزارها قرار می­گیرند.
کودک آزاری رفتاری است که از طرف بزرگسالان (والدین، سرپرستان، معلمان و افراد دیگر) نسبت به کودکان انجام می شود و به سلامت جسمی و روانی آنان آسیب می رساند و در انواع گوناگون، جسمی، عاطفی یا روانی، غفلت، سوء استفاده و اشکال آن (جنسی و بهره­کشی اقتصادی) صورت می گیرد؛ انواع کودک آزاری با تفاوت هایی که دارند، تاثیرات زیانبار مشترکی بر جای می گذارند.
7481/1860
خبرنگار: یحیی فارسیانی ** انتشار دهنده: تاج محمد شیری

انتهای پیام /*

نظر شما