شناسهٔ خبر: 22622847 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری خوزستان خبر داد:

برگزاری همایش جهادگران علم وفناوری/حضور مشاورسازمان انرژی هسته ای

اهواز ـ مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری خوزستان گفت: همایش جهادگران علم و فناوری دوم آذر ماه با هدف تجلیل از پژوهشگران برتر و نمونه اقشار دانشور بسیج در اهواز برگزار می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ عبدالله بابااحمدیان ظهر امروز در نشست خبری با حضور جمعی از مبتکران و مخترعان بسیجی اظهار کرد: سازمان بسیج علمی پژوهشی در راستای جهاد علمی و لبیک به منویات مقام معظم رهبری در زمینه جهاد علمی و علم کاربردی در سال ۱۳۸۷ راه‌اندازی شد.

وی افزود: اقشار مختلفی از جمله اساتید، جامعه پزشکی، مهندسان، فرهنگیان و دانش‌آموزان مجموعه بسیج را دربرمی‌گیرند و به عنوان اقشار دانش محور شناخته می‌شوند.

مسئول سازمان بسیج علمی پژوهشی و فناوری خوزستان تصریح کرد: این سازمان وظایف مختلفی از جمله ایجاد یک هم افزایی علمی، ساماندهی به وضعیت علمی و همچنین تعیین سیاست‌ها و اولویت‌های علمی کاربردی در بین این اقشار را برعهده دارد.

سرهنگ بابااحمدیان عنوان کرد: حمایت از مخترعان، مبتکران و نوآوران فعال در حوزه‌های علمی و فنی یکی از اقدامات این سازمان است که در دو بخش مادی و معنوی هرچند اندک ولی به صورت بلاعوض انجام می شود.

وی با اشاره به پشتیبانی علمی از طرح ها و ارائه مشاوره های تخصصی به عنوان حمایت های معنوی ادامه داد: برای طرح‌های حرفه‌ای تا سقف ۲۰ میلیون تومان کمک بلاعوض داریم و به افرادی که به دنبال تجاری‌سازی طرح‌های حرفه‌ای هستند نیز بین ۳۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان البته با گذراندن چرخه داوری به صورت تسهیلات پرداخت می‌کنیم.

مسئول سازمان بسیج علمی پژوهشی و فناوری خوزستان یادآور شد: در حال حاضر در شهرهای آبادان و دزفول هر کدام یک مرکز رشد و در شهر اهواز نیز دو مرکز رشد داریم. همچنین ۲۰ پایگاه علمی در سطح استان فعال هستند که تا پایان سال جاری این تعداد را افزایش و در هر شهرستان یک پایگاه راه اندازی می شود.

سرهنگ بابااحمدیان در پایان خبر داد: همایش جهادگران علم و فناوری دوم آذر ماه به عنوان یکی از برنامه های هفته بسیج این سازمان با هدف تجلیل از پژوهشگران برتر و نمونه اقشار دانشور بسیج در اهواز برگزار می شود؛ البته از سید پژمان شیرمردی مشاور قائم مقام سازمان انرژی هسته‌ای ایران نیز برای سخنرانی دعوت شده و نمایشگاه دستاوردهای مخترعان بسیجی را به عنوان یکی از برنامه های جانبی این همایش داریم.

نظر شما